Oké, megépítik ezt a vonalat a Nagyállomás (és félig meddig a Belváros) felé. És a többi úticél? Kálvin tér-Csapó utca? Kassai úti campus-Temető? Böszörményi úti campus? Egyetem tér Főépület-Klinika-Auguszta?
Keleti városrész kertes házas részei?
A jelenlegi buszos rendszerben ezen úticélok közvetlen elérhetősége, bár a mértéktelen ritkítások miatt egyre szarabb minőségben, de megvan, villamos esetén át kellene szállni a város nagy része felé, mert kb biztosra lehet venni, hogy ha tényleg villamos épülne, akkor menne a levesbe a buszhálózat.
Meg azért azt is vegyük figyelmbe, hogy a 2-es villamos egy olyan buszvonalcsalád (31,32) helyett épült, amik 1 vonalra felfűzték a hosszában egy fő úttengely mellett elterülő lakótelepeket (Újkert, Vénkert), nagybevásárlási lehetőségeket (Malompark), Belváros északi részét (Hunyadi utca, Kálvin tér), magát az abszolút Belvárost (Kossuth/Széchenyi utca, Piac utca) és a Nagyállomást is. Egy nagy hosszú gerinc járat, amit könnyű volt kiváltani egy kötöttpályás gerincjárattal. Egyedül a Főépület-Klinika úticélra maradt meg a 12-es, meg a Kassai út felé a 23-as, de az olyan ritkán jár, hogy hálótat szempontból nem nagy tényező.
Meg ugye az is dob a kettes forgalmán, hogy de facto az a Böszörményi úti campust ellátó vonal is a Görgey utca és DAB székház megállókkal, mert ugye a Böszörményi út közlekedése csapni való.
A Tóci esetében teljesen más a helyzet. Nem lehet egy (de még kettő) vonalra sem felfűzni az összes fontos úticélt, a Tóci városon belüli elhelyezkedése és a Tóci formája, alakja miatt sem. Megnézném, hogy hogy oldanák meg egy vonallal az összes fontos városon belüli úticélt.