Az életkorral kapcsolatban nem a blokkra gondolok; egy (óra szerint) 80 ezer könyékén gyűrűzött Yamaha blokkban 1 századmilliméter hengerkopást mértünk. Azaz kb. semmit. Mindehhez tudni kell, hogy az egész műszercsoport nem sajátja volt (egy két évvel későbbi modellbe való műszerfala volt) szóval el lehet képzelni, mennyi lehetett a valós km-érték. Szóval ha mindig gyakran cseréled a motorban a bele való és nívós olajat, és hidegen nem ütöd-vágod a motort, akkor több százezer km belefér egy ilyen blokkba, ezzel én is tisztában vagyok. Nem is a fémet féltem én, mert az jól bír mindent.
A makromolekulás anyagok (gumi, műanyag, festék) viselik rosszul az időt (meg persze a Nap ultraibolya sugárzását, a levegő oxigénjét stb. stb.). Sok, olcsóbb anyagokat használó motornál, meg sok napsütést látott pár éves robogókon látok olyat, hogy pl. az eredetileg fekete kormánykapcsoló-ház szinte szürkére színtelenedik, csúf a motor festése stb. Ez a Nap meg a levegő hatása. Egy cimborának másfél éve vettünk egy 1999-es(!) Yamaha XJR1300-at. Egy tágas garázsból tolta ki az előző tulaj és látszott, hogy az a motor csak akkor látta a Napot, ha épp úton voltak vele; és mivel a 22 éves motorban nem volt 22 ezer km, sejthető, hogy nem sok Napot látott. Ez látszik a fényezésén, a műanyag részeken, mindenen. Az a motor nem olyan, mint a középkorú nő: mármint hogy a korának megfelelő állapotú... :))) Ez nyugodtan letagadhatna 10...15 évet a korából. (Volt, hogy két műszaki vizsga között, azaz két év alatt 195 km ment bele a motorba és azt tudni kell, hogy egy kb. 25 km-re lévő helyre hordta a csákó műszakira a motort. Azaz képes volt belehajtani 145 km-t két év alatt, mer' ugye a két éves menetteljesítmény bő egynegyede a műszakiztatásra ment el. :D )
Van egy ismerősöm, aki motorokat hoz be, tesz rendbe és eladja őket és neki az a szlogenje, hogy nem kilométert (és nem éveket), hanem állapotot veszünk. És van is benne sok igazság. Jócskán lehetnek olyan szituációk, amikor egy 15 éves motor 140 ezer km-rel sokkal jobb vétel, mint a hatéves, 37000 km-es példány.