én amikor azt mondtam, hogy ki fognak röhögni, nem alkatrészcserélő szerelöre gondoltam, hanem rendes tanult szakemberre, aki tudja, hogy mit kell tenni hibakeresés gyanánt, hol mit kell nézni sorjába. ha találnál ilyen embert, akkor az zokon venné, esetleg kioktatásnak, hogy megmondják neki, hogy művelje a szakmáját, hisz tudja magátol is! sok szerencsét, hogy megtaláld az embered! én segítenék rajtad, de több száz km-ről nem tudok! itt a forumon, meg hiába is kapnál mégtöbb tanácsot, hogyan rakd a" stuccnit a bollcnihoz, hogy senderkedjen a sublagáter", nem tudnád kivitelezni föleg kellékek nélkűl, amikről irtam is. a kompresszio mérése eldöntené, hogy jo e maga a motortömb és nekelljen azt feleslegesen szétszedni, ha meg nincs kompresszio, akkor addig felesleges az adagolot berhelni, amig nincs kompresszio. persze lehetséges többb hiba jelenléte is egyszerre, de nem érdemes belekapni valamibe aztán kiderűl, hogy mégsem az volt a ludas, hanem egyfajta szisztematikus hibakeresést kell követni. az semmiképpen nem tetszö jelenség, hogy fekete a gázolaj. éppen ez is lehet a bajod forrása, hogy nehezen indul a verda, de a hibakeresésben el kell jutni odáig, hogy az adagolo részt kelljen vallatni, elsödlegesen okolni, mert, akkor már az összes többii rész ki van zárva, annál is inkább m,ert az adagolo, nagyon nehéz fiu a lombi motoroknál... egy disel motornál, indulási nehézségnél, alap, hogy izzito gyertya és kompresszio jo legyen, de ezekröl meg kell kétséget kizároan gyözödni is, mert könnyen be lehet kapni a golyokat a bördárda alján, ha félre van vezetve az ember.pl egy izzitogyertya, be van szerelve és, szikráztatod, akkor még koránsem biztos, hogy az jo!! ki kell szerelni és labortáprol, vagy akksirol meg izzitani és meggyözödni, hogy a gyertya vége izzik és nem a töve, vagy a teljes felülete? az a jo gyertya amit saját szemeddel látsz, hogy, kb 5 másodperc mulva elkezd a végén izzani és szép piros lesz, tudom, hogy sokan ampert mérnek és szikráztatnak, mert haladnak a könyebb megoldás felé, mivel macerás kiszerelni a gyertyákat, de ezzel jol meg lehet szivni is adott esetben, és, ha jo a gyerty, mindkettö, akkor is érdemes még kihagyni a saját izzito elektronikát és, manuálisan, egyből az akksirol, vinni delejt a gyartyákra, hogy tutti eljusson az amper a gyertyákra, ne csak a feszültség, ha így sem indul, akkor tovább kell lépni egy kompresszio mérésre, de innentöl a gyertyák jonak számítanak és nem azok okozzák a nehézkes indulást. sok sikert...