Bakancs4 Creative Commons License 2023.01.19 -2 1 50101

Tapasztalatom szerint legkevesebb gond az adagolóval van , nagyon ritkán hibásodik meg ; elromlani inkább a járulékos dolgok ( izzítás , üzemanyagpumpa , vezetékrendszer ) szoktak . Jellemző hibák :

  • -- izzítás hiánya
  • -- dugulás
  • -- levegősödés ( lyukas a cső , jegyzem meg : a nyomott ágon is képes levegőt felvenni a rendszer )
  • -- üzemanyagpumpa nem szállít eleget

 

Ami adagolóhiba előfordult a praxisomban :

  • -- eltört a két adagolót összekötő cső (nem okozott működésképtelenséget , csak telenyomta üzemanyaggal a motorolajat )
  • -- kilazult a nyakasszelepet beszorító csavar és a gázolaj nem a porlasztócsúcs felé ment hanem a motorolajba
  • -- levált 2-3 darab , fél gyufafejnyi gumimorzsalék az üzemanyagcső faláról , és mivel a szűrő után történt , ezért az adagolót összekötő csőben eljutott a második ( vezérlés felőli ) adagolóig és eltömte annak betáppontját . A járgány pöccre indult , volt alapjárat , én fülr enem hallottam semmi rendkívülit -- de a gázadás olyan szinten NEM reagált , minth ael lett volna szakadva a gázbovden
  • -- És egy hete : eltört az adagoló visszatoló rugója

 

Én ilyenkor azzal szoktam kezdeni , hogy ejtőtartályból ( flakon + vezeték ) táplálom közvetlenül az adagolót , a lendkerék fölött ahol a két cső bemegy-kijön a szelepfedélbe . A kivezető csövet átlátszóra cserélem , hogy látni lehessen az esetleges buborékokat .

Előzmény: Bakancs4 (50100)