csíkos-háTTú Creative Commons License 2023.01.17 -2 4 32579

"...a Z21 2,5A, hogy egy sima guglizás megmutatta volna, hogy az is 3A?"

Papíron. Gyakorlatban én nem bíznék rá ennyit. Ugyanis a sínbe dolgozó félvezetők megfelelő hűtőfelületen valóban le tudnak adni ennél több áramot is, de ez sajnos ebben a készülékben nem adott. Gyakorlatilag hűtés nélkül vannak beszerelve. Javítottam már ilyet, ezért tanácsolom mindenkinek, hogy 2,5A-nél jobban ne terheljék. De van még itt olyan, aki ismeri a belvilágát, gondolom... De beszélgettem a ZIMO egyik mérnökével is erről a kérdésről, ugyanez az álláspontja. 

Elmélet vs. gyakorlat...

 

"...mert nem tudja, hogy minden Z21 booster öninvertáló?"

Ezt benéztem, ebben igazad van.

 

"Velem van a baj? Nem Csíkossal, aki a poszter saját hozzászólásait sem olvassa el, amelyben leírja, hogy a vonatok fele mindig a hurkokban lesz? Így persze szükség lehet a boosterekre, egy erősítővel nem fogja a poszter megoldani."

Azon a pályaterven, ha abban a méretben valósul majd meg, akkor legfeljebb 4 vonat mozoghat egyszerre. Kettő a központi motívumán, az állomáson, és egy-egy a két visszafordító hurokban. A hurok fogja meghatározni a legnagyobb vonathosszt, ami jelen esetben kényelmesen egy gyorsvonati mozdonyt, és három egzakt 1:87 Y kocsit jelent. Oda fizikailag nem fér be több, mert nem eléggé hosszú Ha egy ilyen vonat 1A-nél többet vesz fel a sínből, ott valami baj van! Nem üzemszerű állapot!

Elmélet vs. gyakorlat...

 

"A másik baj, hogy sok hangos mozdony plusz sok világításos (és kondenzátorral villogáscsillapított) kocsi in-rush currentje hatalmas. Bekapcsoláskor önmagában több lehet, mint 3A, így bekapcsoláskor és zárlat miatti újraindításkor is újra leverhet a központ. Kell ez bárkinek?"

Ma már minden korszerű elektronikában ennek a jelenségnek beépítve ott az ellenszere. Még az én egyszerűnek mondható kocsivilágításaimban is benne van (meg szerintem bárki aki ilyet készít így csinálja!), így tehetsz rá akár 4700mikroFarad puffert is, nem lesz semmi bajuk. Pedig a bemeneti egyenirányítójuk, amin átfolyik minden áram, ami a működéshez kell, az 2db BAV99 SMD dual diódából áll, amik max. 0,4A-sek.

Elmélet, vs. gyakorlat...

 

Az utolsó bekezdésedet nem idézem be, mert felesleges. Felesleges elköltetni a kérdezővel 260.000Ft-t, a "minden hobby drága luxus, erre áldozni kell" feliratú zászló szent nevében. STmodell kolléga szépen, számokkal is leírta, hogy kb. mennyi áramot fog felvenni a rendszer, és igaza is van, nagy eltérés nem lesz a kérdezőnél. Erre felesleges kidobni ennyi pénzt. Anyagilag akkor jár a legjobban, ha mondjuk beszerez jvnd kollégától egy komplett nanoX-s88 központot, és két hurokmodult. Meg fog állni a vezérlése 100.000Ft alatt bőven. És, ha megnézzük a nanoX-s88 dobozát, akkor kiderül, hogy az egész 3A-es központ hátlapja egy jókora hűtőborda, és a hőelvezetés nem a nyomtatott áramkörre van bízva, mint a Z21-ben. Itt a nagy különbség, hogy melyiket lehet akár az elméleti határáig is terhelni, és melyiket nem ajánlott. (De majd most jön megint valaki, hogy reklámozom itt a dolgokat, pedig nem így van.)

Elmélet, vs. gyakorlat...

 

Előzmény: benbe (32577)