Kanadai CVTech gyártmány a variátor és a szíj is rajta , 40000 km után elég viharvertnek látszik , szerintetek megérett a cserére ?
Én hajalmos vagyok a variátorszíjakat (is) a végtelenségig kihasználni -- a képeken látható állapotú szíjat én még nem szoktam cserélni . Amúgy se szerencsés az originált utángyártottra váltani . Mellesleg ez nem egy 40.000 km-es szíj , cserélhették már valamikor .
A széncsapágyak eléggé lötyögnek , majd beszerzem Tancsiktól és legközelebb ha bontani kell akkor cserélem . Ezek univerzál méretűek ? vagy szigorúan tipusfüggők ?
Egyféle széncsapágy van a primer variátorokban .
szűk a hely és 30-as villáskulcsom sincs ... Visszaszerelve nem húztam meg annyira , gondolom nem hajlamos a lelazulásra .
Meghúzási nyomatékok variátororon
Primer variátor :
8-as csavar (Kubota ) 8.8 = 21-28 Nm
10-es csavar (Lombardini , Mitsubishi , Yanmar ) 8.8 = 42-54 Nm
20-as nagy anyacsavar : 95-108 Nm
Szekunder : 86 Nm
( A lentebbi képek az Aixam 500-as gépkönyvéből valók , de a primeren levő két csavarnak a képét felcserélték , de leírásból érhető melyik melyikre vonatkozik . )