rm40 Creative Commons License 2022.12.31 -1 1 104505

OFF

Az Árpád típust soha nem hívták "Aamot sorozat"-nak. Eleve az Árpádok utastere a korabeli háromosztályos besorolás szerint legfeljebb II. osztályúnak volt tekinthető (annak is elég kényelmetlen volt), másrészt kb. az ötvenes évekig a betűs "-mot" végű megjelölés nem konkrét típust, hanem jelleget takart. A motorkocsik azonosítását a két- vagy háromjegyű pályaszámok végezték, amelyek egyediek voltak, nem 001-től indultak, hanem legfeljebb pályaszámcsoportokat alkottak, de azt sem mindig. A Menetrendfüggelékben is így szerepeltek. Az Árpádok és a Poloskák - mivel sínautóbuszok voltak - a "-mot"-os típusmegjelölést még tájékoztató jelleggel sem viselték. Az egyetlen Árpád-típus motorkocsi, amely megkapta ez az Aamot jelzést, az a 23-as volt (a Tas) és azt is csak az 1950-as években, amikor GySEV-hez került. Így sorozatjelnek nevezni végképp nem indokolatlan. (Ráadásul az itthon maradt c4-es motorkocsik a MÁV-nál szintén Aamot-ok lettek 1956-tól...)

Sorozatjelként (tehát a típus beazonosítására alkalmas megjelölésként) az ABbmot és a Bbmot kezdett igazából szolgálni, bár ez utóbbinál meglehetősen zavaró lehetett, hogy a Hargiták motorkocsijai szintén ezt a sorozatjelet viselték, tehát ez utóbbiak selejtezéséig még nélkülözhetetlen volt a pályaszám egyidejű feltüntetése a típus beazonosításához.

ON

Előzmény: Geronimoo (104498)