És a nyelvtudomány átvette ezt a szót, hébernek mondja azt a sémi nyelvet, melyet a zsidók beszéltek az ókorban (óhéber) és amit a zsidók beszélnek.ma, Izraelben (újhéber)
A nyelvtudomány azt mond,amit akar.Nincs visszamenőleg semmi jelentősége annak bizonyítására,hogy valaha is Izrael népe ,vagy Istenük hébernek nevezte volna azt a nyelvet,amit beszéltek, azért, mert volt néhány ember,akinek szülei a Héber tulajdonevet adták. Miért épp héber nyelvnek nevezték Héber neve alapján, miért nem inkább Péleg nyelvnek vagy esetleg Nákor nyevnek? Vagy esetleg Ábrám nyelvnek?
melyet a zsidók beszéltek az ókorban (óhéber) és amit a zsidók beszélnek.ma, Izraelben (újhéber)"
Arra nincs semmi bizonyíték , hogy az ókorban a zsidók héber nyelvet beszéltek volna,
illetve hébernek nevezték a nyelvüket,amelyen beszéltek. Az, hogy a nyelv összezavarása előtt született egy ember, akinek Héber volt a tulajdonneve, nem bizonyítja,hogy az ő neve alapján nevezték a zsidók a nyelvüket. Tudniillik az a nyelv,
amit még Héber születése idején beszéltek össze lett zavarva, tovább nem létezett.
De ha mááig nem is így lett volna,akkor se indokolta volna semmi, hogy épp ennek az egy figurának a tulajdonneve ,miatt nevezzék el később a zsidók a saját nyelvüket.
Nem beszélve arról, hogy maguk a talmudista zsidók, akik miután megalkották az arámi írás alapján az új írásjeleiket, a káldeus arámi nyelv alapján írott írásokból állították össze saját bibliájukat. Ennek a korábban káldeus arámi nyelvnek adták a héber elnevezést. DE előttük soha senki nem nevezte hébernek azt a nyelvet,amelyen
Mózes és a próféták írtak és beszéltek. Ellenkezőleg Mózes azon a nyelven beszélt,amit Egyiptomban tanult, és amit a Fáraó is beszélt. Amikor Izrael Istene azt üzeni Egyiptom fáraójénak, hogy Ő a héberek istene, az egyiptomban ismert rabszolgát jelentő "héber" kifejezést használta. Maga a héber szó nem Izraelből ered. Potifár felesége illette a héber szóval a rabszolga Józsefet. A YHWH tetragramma sem zsidó nyelvű,hisz több mint egy évezreddel előbb jelent meg az egyiptomi bálványtemplomok feliratában, mint Izraelben. A tetragramma zsidó írásokban való megjelenése a Napimádó kumráni szekta írásainak köszönhető. Korábban i.e. a 7-8 században Moáb király írásában jelenik meg és ugyanebben a korban az Asera bálványszobrokon, amikor Izrael népe
közzé az idegen isteneket imádó Omri és Jézabel behozta YHWH és Ashera papjait.