Ritkán nézek már be ebbe a topicba, de ha posztolok valamit, azért másnap visszanézek, hátha van valami kérdés, de nem volt semmi reakció, így egy hétig igazoltan hiányoztam, nem pedig sunyin lapultam, bár többször is meg lettem említve.
Kizárólag csak nosztalgiából járok ide, mert egy időben nagyon segítőkész társaság gyűlt itt össze. Amíg a hatóságokkal küzdöttünk, kevés volt a vérre menő vita, talán csak Bander Feri ámokfutása osztotta meg a csapatot. Amióta nem vegzál bennünket a hatóság, sokkal több lett a nézeteltérés, és a személyeskedés. Bár a facebook csoportokhoz képest, itt még mindig nagyságrendekkel jobb a szellemi színvonal.
Mivel engem a diesel motorok és a variátorok nyűgjei nem érdekelnek, az itteni közönség meg az elektromos hajtás iránt szokott ellenérzéseket tápláni, ezért sem járok ide sűrűn. Megtéríteni nem akarok senkit, csak szeretném, ha látnátok, nem az ördögtől való az elektromos mopedautó. Én tökéletesen meg vagyok vele elégedve, nem cserélném el semmilyen dízelre, az tuti. Persze egy elektromos kocsinál is nagyon fontos, hogy milyen típust, és milyen állapotút veszünk, ugyan úgy, mint a diesel motorosnál. Mindkettőnél nagyon mellé lehet nyúlni, aztán lehet fizetni a tanulópénzeket.
Ahogy látom, a mopedautóknak csak az ára emelkedett az egekbe, a megbízhatóságuk viszont ugyan ott van, ahol 15 éve. Csak azóta még az alkatrészek ára is sokkal magasabb, köszönhetően a Ft árfolyam évtizedes lejtmenetének. Szerelőt manapság is alig lehet találni, aki nem tudja saját maga megbütykölni a kocsiját, az oltári szívásokra számíthat.
Szerintem ma már ott tartunk, hogy aki meg tud venni egy 10 évnél fiatalabb mopedautót, annak teljesen reális alternatíva lehet az elektromos változat is. Árban alig van különbség, fenntartási költségekben, megbízhatóságban, és komfortban viszont jelentős az előnye az elektromosnak. Cserébe korlátozottabb a használhatósága, de nem kell hozzá excel tábla, hogy eldöntse valaki, neki melyik a jobb választás.
Az akkuknál se a telefonok és a laptopok 3 év alatt tönkremenő lítium akkujából kell kiindulni, mert már látjuk, hogy 10 évesen is gond nélkül teszik a dolgukat. Nem a kínai gagyiból, és a rosszul sikerült házi barkácsból kell következtetéseket levonni. Meggyőződésem, hogy egy gyári elektromos mopedautóval nagyságrendekkel kevesebb probléma adódik, mint bármelyik diesel motorossal.
Én elfogadom, ha valaki azt mondja, neki jobb a diesel, mert pl a szerelés a hobbija, és csak ahhoz ért, de ne gondoljátok már, hogy én át akarom mosni az agyatokat, és azért írok csak pozitív dolgokat az elektromosról. Ha majd valami baja lesz a Ligieremnek, azt is megírom, és átszámolom a "megtérülést".
Van egy elektromos Piaggio Porterem is, annak nemrég fel kellett "újtítani" a villanymotorját. Kivettem a motort, elvittem egy szakműhelybe. 1 hét alatt megcsinálták, 30e+áfa volt a felújítás. Ennyiért talán egy olajcserét csinálnak meg manapság egy diesel motornál a szervizben...