Tyapa Creative Commons License 2022.12.14 0 4 104482

Szia, találtam egy tervet, amit átalakítva lehet, hogy tudnál alkalmazni, talán látsz benne fantáziát.

 

      

 

Ez RocoLine vágányanyagból épült, a mérete 125 x 340 cm. A Geoline kitérők rövidebbek és meredekebb a szögük, ezért szerintem a hossz talán beleférhet ~320 cm-be. Kisebb csalásokkal és a jobb oldalon íves kitérőket alkalmazva az állomási vágányok hossza növelhető. Nem kell feltétlenül kétvágányos fővonal, de ha elfér akár lehet az is és ahogy szeretnéd, villamosítva. A bal oldalon nem kell körfűtőház és fordítókorong, oda mehet simán egy kisebb vontatási telep amit terveztél, mozdonyszín és dízeltank állomás. A takart részen hátul lehet rejtett állomás, a vágányok hossza lehet a normál állomáséval azonos is.

 

Nagyon jó ötlet, hogy a rejtett hátsó vágányokból a legbelsőt középen egy szakaszon nyitva hagyták. Hátra mehet egy közút és az alagút bejáratba fekete kartont és félbevágott autót téve optikailag sokkal barátságosabb, hogy az egész hátsó rész nem takart, ez a kis trükk megtöri az egyhangúságot és az adott esetben ott elhaladó szerelvényben is lehet gyönyörködni.

 

Ha hátul a meredek tetőtéri fal legalább annyit lehetővé tesz, hogy a hátsó vágányok takarásban legyenek és elférjenek, akkor talán még arra is lehet elég hely, hogy a tervhez hasonlóan balról egy kis mellékvonal induljon, ez nyilván nem lenne villamosítva. Jobb oldalon fenn lehetne egy kisebb fejállomás vagy akár csak egy kicsi megállóhely, a vágány vége pedig jobb oldalon alul lehetővé tenné az említett későbbi bővítési lehetőséget is. Így igazából nem a teljes asztal lenne kétszintes csak egy része.

 

Ez a terv sokkal változatosabb vonatforgalmat tenne lehetővé, de cserébe a jelenlegi állomási vágányok hosszából valamennyit áldozni kellene. Egy szerkesztést szerintem megér, ki kell próbálni.

A fenti terepasztalról egy komplett folyóirat van, ha érdekel és küldesz egy e-mail címet, szívesen elküldöm.

 

Üdv, Zsolt

Előzmény: Zug2022 (104475)