WooDoo Creative Commons License 2022.12.11 -3 4 49916

Szerintem célszerűbb átalakítani golyóscsapágyasra a primer variátort, mint állandóan szívni a szénkarikákkal. Bár már jó néhány éve nincs diesel mororos mopedautóm, de még emlékszek rá, hogy szinte "gondozásmentes" lett az átalakítás után a variátor. Két szíjcsere között rá se kellett nézni, és mintha a szíjak is tovább bírták volna.

 

https://sites.google.com/site/chatenetmedia/home/variator-atalakitas---woodoo--tol?fbclid=IwAR2gjTD5HYzipCKtg3G1tHABVrqLSGyR8Adqy-jjJT63oAC6vWMmKcLxQT8&pli=1

 

 

 

Tudom, hogy sokakat irritál, amikor az elektromos mopedautók mellett kampányolok, de már több mint 46e km van a Ligierem órájában, és a hajtásláncra egy fillért sem kellett eddig költenem. Az akkuamortizáció is érdekesen alakult eddig, mert a 2020-ban 15e Ft-ért vásárolt Nissan Leaf celláimat most ősszel 20e Ft-ért elkapkodták. Még tegnap is kaptam egy levelet, hogy van-e még cellám. De még ha egy fillért se fogok kapni a cellákért, akkor is csak kb. 2,5 Ft/km-re jön ki az akku amortizációs költsége.

 

 

Nem tudom manapság mibe kerülhet egy diesel motoros mopedautó szervizelése, de ha csak a motor és váltóolaj cserékkel számolok, plusz a variátorszíj és a műanyag kopóalkatrészekkel, már az is a többszöröse az én akku amortizációmnak.

 

Az üzemanyag költség egy diesel motoros mopedautónál kb 20 Ft/km. Én még most is tudok ingyen tölteni, de még ha a támogatás nélküli, 70 Ft/kWh árral számolok, akkor is csak 8,5 Ft/km az üzemanyag költségem. 

 

Úgy rémlik, hogy az Aixam 500.4-nél, kb annyit költöttem a szervizelésre, mint az üzemanyagra. Ha ezt veszem alapul, kb. 30 Ft-ot spórolok meg minden egyes km-en az elektromos Ligierrel. Gyakran szokták tőlem kérdezni a megtérülést, de nem tudom mihez viszonyítsam a vételárat. Nekem kb. 1,5M Ft-ba került az akkucserével együtt a Ligier, ami 3 év, és 36e km használat után is még olyan, mintha új lenne. Senki sem gondolja, hogy már elmúlt 10 éves. Egy ténylegesen 9e km-t futott, újszerű állapotú diesel motoros mopedautó talán olcsóbb lett volna? Kötve hiszem. 2005-ös mopedautókat hirdetnek 1,5M Ft körül, az enyém meg 2012-es! Olyanokat 2M Ft körül látok, de a nyakam teszem rá, hogy azokban nem 9e km van, mutasson bármit is az órájuk.

 

Szóval ha semmivel se került többe az elektromos Ligierem, mint egy hasonló állapotú diesel motoros mopedautó, viszont harmad annyi az üzemeltetési költsége, akkor milyen megtérülésről is lehet beszélni? Arról nem is beszélve, hogy az elmúlt években, csak az ablakmosó tartály utántöltése miatt kellett a motorházetőt nyitogatni. Azt szokták mondani, hogy egy elektromos mopedautóval nem lehet olyan messzire menni, mint a diesel motorossal. Ez valóban így van, de én havonta 1200 km-t megyek átlagban, és még soha sem volt olyan, hogy nem értem haza a lemerült akku miatt. Néha kell egy kicsit logisztikázni, de hamar bele lehet jönni...

Előzmény: Metcal (49914)