gzsolt1969 Creative Commons License 2022.12.07 0 0 7693

                                                    Japán – Az ötvenes segédmotorok, a kihalás felé haladnak!!!! botrány.....

 

Japán rohamosan csökkenő mopedeladásai és a szigorúbb előírások bevezetése az ötvenes éveket kihalás fenyegeti, de van egy úttörő alternatíva.

Japánban a hara-chari néven ismert ötven-ötven egyfajta vallás volt: kicsi, könnyen vezethető, olcsó, minden karbantartási szempontból gazdaságos és 45 km/h-ra korlátozott végsebességgel praktikus korlátozott. tartomány szolgáltatás. A megfelelő jogosítvány egyszerű megszerzése, illetve azok gépjárművezetői jogosítvánnyal történő használata szintén jelentős előnyt jelent a piacon.

Útközben azonban ez a tendencia megváltozott, és különösen amióta Európában megalkották a megfelelő jogosítvány-skálákat, a 125-ösök lettek az új 50-esek, mivel a gyártók szeme a termékeny A1-es osztályon akadt meg.

Ez erősen tükröződött a hivatalos japán piaci statisztikákban, ahol 1980-ban csak a segédmotoros kerékpárokat regisztrálták évente csaknem 2 millióan, ami 2000-ben a felére esett vissza, és 2021-ben már csak 127 736 kétkerekűre csökkent.

 

Eközben ettől az évtől (2022) a japán motorkerékpár-ipar átáll a Reiwa 2 szabványok korszakába, amelyek egyenrangúak az Euro 5-tel, de a Motoros Szövetkezetek Országos Szövetsége (AJ) szakszervezete nyomására három- három évi mentességet ezek alól az 50 köbcentis kétkerekűek esetében, azzal az érvvel, hogy az új adatokhoz való igazításuk nagymértékben megterhelné a költségeket, ami fő erőforrásukat: az alacsony árat érinti.

A 2025. októberi kemény határidő közeledtével könyörtelenül felvetődik a kérdés: megéri-e az új 50 köbcentis motorok fejlesztésébe fektetni az új specifikációkhoz? A gyárakat tekintve minden arra utal, hogy a válasz egyértelműen nem.

A 2025. októberi kemény határidő közeledtével könyörtelenül felvetődik a kérdés: megéri-e az új 50 köbcentis motorok fejlesztésébe fektetni az új specifikációkhoz? A gyárakat tekintve minden arra utal, hogy a válasz egyértelműen nem.

November 25-én az AJ Japánban tartott konferenciáján Naoyuki Omura elnöke a japán kormány tagjainak jelenlétében a következő kijelentést tette: "Jövő tavaszra új keretet fogunk megfogalmazni egy moped típus számára" .

A Japánban már egy ideje nem hivatalosan dúló vita arról szól, hogy a segédmotoros kerékpárok piacról való kiirtása milyen csapás lesz a társadalom gazdaságilag gyengébb rétegeire, de a kereskedelmi világ azon részére is, amely látszólag az ő támogatásukra épül. . Lehet, hogy már nem adják el milliókat, de sok millióan vannak belőlük a japán utakon, akik alkatrészekre, tartozékokra és karbantartásra szorulnak.

Az új javaslat a becslések szerint 125 köbcentiméteres, alacsonyabb teljesítményszintű motorokat tartalmazna, amelyek minden tekintetben – oklevelek, adók, beszerzési költségek és így tovább – a mai mopedek közé sorolhatók. Ez lehetővé tenné a gyártók számára, hogy fejlesztési költségek nélkül kínálhassanak új modelleket, mivel sokkal egyszerűbb a meglévő 125-ös némítása és könnyítése.

Az egész beszélgetés hátterében természetesen mindig az Elektrokinézis áll, mivel az új világba való átmenet értelmetlenné teheti ezt a beszélgetést. Úgy tűnik azonban, hogy a japán ipar és a kereskedelmi világ nem siet leírni a következő 10-15 évet a belső égésű motorok eltörlése előtt.