gzsolt1969 Creative Commons License 2022.12.06 0 0 7688

                                Romet pony, és Romet mini összehasonlítása. Bőséges kép anyag ,és infó. üdv zs

 

                                 https://www.scigacz.pl/Romet,Pony,i,Pony,Mini,125,Male,ale,wariaty,TEST,OPINIE,ZDJECIA,35520.html

 

                                             

Mind a Romet Pony, mind a Pony Mini városi őrültek, amelyek nagyon szórakoztatóak, és lehetővé teszik, hogy beköltözzön a fiatalos kalandok világába. Megvizsgáltuk, hogyan boldogulnak az igényes városi környezetben.

A mopedek különleges helyet foglalnak el a lengyel szívekben. Lehet, hogy nem úgy motorizálták a nemzetet, mint Wueski vagy Junaki, de minden bizonnyal bevezetést jelentettek a motoros kalandba fiatal két kerekűek sok generációja számára.

A kicsik közül az első Pony - a Pony Mini valamivel nagyobb testvére. Stílusosan egy kicsit a Ducati Monsterre vagy a Honda Gromra utal, és ez határozottan az erős oldala. További előny a kidolgozottság – szinte nyoma sincs annak, amit kínainak hívunk. A műanyagok jó minőségűek, a kapcsolók jól működnek, ergonomikusan helyezkednek el.

A vezetési pozíció meglepően kényelmes. Arra számítottam, hogy felgöndörített lábakkal kell lovagolnom, de a Pony-n úgy érzem, kipihentnek, kicsit elgörbülök, mint egy tipikus meztelen biciklin. Ez nagyon hasznos a főváros irgalmatlanul zsúfolt útjain, ahol a másodperc töredéke alatt változhat a helyzet.

Pehelysúlyú

A kis póni erős előnye az alacsony tömeg, ami lehetővé teszi, hogy az ugyanilyen kis motor kitárja a szárnyait - a szegmens többi kétkerekűjétől eltérően a Pony rendkívül élénk - az autót váltó sofőrnek azt tanácsolom, hogy vegyen részt egy edzésen tanfolyam. Ez a kerékpár igazán meg tud lepni!

Az alacsony, 9,2 lóerős teljesítmény ellenére, messze a B kategóriás 125 cm3-re előírt határtól (14,9 LE), a Romet Pony úgy rohan előre, mintha húsz lova lenne. A gyártó leírása szerint tökéletes felszerelés egy motoros kaland kezdetére, de bár már több éve motorozom, gyerekkoromban nagyon élveztem ezzel a felszereléssel!

A Romet Pony kis méretei nemcsak a kézreállóságra vagy a teljesítményre vannak hatással. A kisebb tömeg kevesebb munkát jelent a fékeknek, amelyek szinte hibátlanul működnek. Majdnem – mert kicsit javítanám az adagolásukat. Nem működnek egyenletesen a teljes tartományban, hozzá kell szokni a munkájukhoz.

Vidám morog

A városi forgalmi dugókban való vezetés tiszta élvezet – a mopedek mindegyike az autók között röpködik, vidáman morogva a fülnek kellemes kipufogóval. Egy kicsit kevésbé szórakoztató a varsói körgyűrűn – itt a kis méretek gondot jelenthetnek. A Romet Pony-t nehezebb észrevenni, mint egy nagy motorkerékpárt, ezért ne felejtse el jó előre jelezni a manővereket, és úgy vezessen, hogy mindig látható legyen az autók, különösen a teherautók és buszok vezetői számára.

Nos, valamit valamiért - az autópályákon a látási viszonyok hiányosságait az átlagon felüli dinamikájú Romet Pony kompenzálja, amit nem is vártunk egy ilyen kis motortól. Pontosan nem mértünk, de a nulláról a maximális sebességre, azaz (majdnem) százra sprint egy-egy kis Romét szó szerint eltart egy pillanatig.

 

Pony Mini 125 - megéri a várakozást

Attól a pillanattól fogva vártam az őrült utazás lehetőségét a Romet Pony Mini 125-tel, hogy először megláttam a Varsó melletti Nadarzyn vásáron. A fő ok a múltból származó kiegyenlítetlen számlák voltak. Kétpályás kalandozással kezdtem a legendás Dezamet modellel, ugyanilyen narancssárga színben. Akkoriban vékony, 12 éves fiúként azt hittem, hogy ez egy nagyszerű felszerelés, amiből csak hiányzik a megfelelő motor.

Így aztán több mint 20 év és súlyduplázódás után egy narancssárga vadállaton ülök, ami időközben vadállattá vált - de 125 cm3-es motorja van 8 LE-vel, ami méreteivel nagyon jó szórakozást nyújt. !

Zsebmajom

A modern Romet Pony Mini 125 persze nem sok közös vonást mutat a klasszikus lengyel mopedekkel, szerkezetileg közelebb áll a japán Honda Monkey-hoz. Első ránézésre klasszikus formákkal, magas kipufogógázzal, szabad mechanikával és terep-stílusú fémlemez első sárvédővel rendelkező zsebes scrambler. Ami nagyon tetszetős, az a műanyag, mint tabutéma. Itt szinte minden fém! Sőt, a motor lehetővé teszi, hogy a gyerekkorból ismert kick starttal játsszon.

A gépezet felgyújtása után visszatérünk az időgépbe. Először is, a motor és a kipufogó hangja majdnem ugyanaz, mint korábban, és nagyon hangosak! Másodszor, alapjáraton minden remeg és zúg. Emlékszel a perforált kipufogóburkolat jellegzetes "bádog" hangjára? Van!

Összecsukható!

Egy leheletnyi modernitás is volt egy könnyen leolvasható, sebességkijelzővel ellátott kijelző formájában. Nagyon érdekes, a Honda Monkey-tól átvett szabadalom az azonnal lehajtható kormány, amely lehetővé teszi a motor (igen, ez egy motor) elrejtését az autó csomagtartójában.

Minden szép, de hogyan hajt a Romet Pony Mini 125? A nyolc lóerő papíron nem kelt különösebb benyomást, de ne feledjük, az egész jármű mindössze 81 kg. Ez azt jelenti, hogy minden 10 kg Rometet egy ló hajt, ami több mint kielégítő eredmény. Motorynka még ki is húzódik a sofőr alól, és nagyon örül, hogy dörzsölt gumin megy. Ráadásul azonnal reagál a test mozdulataira, néha túl hevesen, mint egy régi fekete-fehér filmben. Megszokni kell, de nagyon szórakoztató.