Mint privátban írtad : nincs fordulatszámmérőd . Hát a dízelek fordulatszámának mérése valóban körülményes -- legalábbis a szikragyújtású motorokhoz képest . Ez pedig dobja a kérdést : valóban túl magas az alapjárati fordulatszám ? A gyári érték 1200 +/- 25 . Ez elég magas , mert a Kubotánál ez 800-900 , a Lomabdininél pedig 850-900 .
Személyes tapasztalataink is azok , hogy Yanmarral nem lehet annyira lejönni . Szintén tapasztalat -- de ezt már te is begyűjtötted -- hogy a Yanmarnál az alapjárat állító csavar nehezen hozzáférhető . Ilyen szempontból szerencsésebb a Kubota , a Lombi pedig egyenesen megváltás .
A magam részéről én nem kezdeném úgy elállítgatni az alapjáratot , hogy nem tudom mérni . Véleményem szerint egy olyan jó állapotú és keveset futott kocsin , mint a tied az alapjárat még a gyári értéken állhat .
Én inkább a primer variátorba nyúlnék bele és növelném a rugó előfeszítését , hogy az alapjáraton ne érjen bele a szíjba . Ehhez a a rugó alá kell tenni 1-2 hézagoló gyűrűt ( alátétet ) . A primer variátor szétszedéséhez nem kellenek túlságosan extrém szerszámok , még a kúpról se kell leugrasztani a variátort . A variátor két "szénkarikája" pedig egy hosszabb csavarral , nagy alátéttel könnyen összenyomható , hogy ki lehessen piszkálni azt a zégergyűrű-szerű rögzítőrugót .
Elvileg a röpsúly méretének ( súlyának ) csökkentése is ezt eredményezné , de az nagyon durván el tudja állítani a teljes váltási tartományt .