Az 50/60 Hz között csak a motor kialakításában van különbség, a motorok fordulatszáma pontosan ugyanannyi.
A hanggenerátorok fordulatszáma is pontosan ismert, hiszen a fogaskerekek áttételéből meghatározható. Itt a táblázat:
http://www.goodeveca.net/RotorOrgan/ToneWheelSpec.html/
A nagy ötlet az volt, hogy a felhangokat ugyanazok a generátorok szolgáltatják, mint az alaphangokat. Pl. a C3 hang felhangsora így alakul: C3, C4, G4, C5, E5, G5, Bb5, C6, D6, E6:
https://en.wikipedia.org/wiki/Harmonic_series_(music)
Ez persze csak közelítőleg igaz, a valódi harmonikusok általában nem esnek pontosan az adott hangra, de talán pont attól olyan szép a Hammond hangja, hogy van egy kis pontatlanság. Mivel a 7. harmonikust nem lehet jól közelíteni ezzel a módszerrel, azt egyszerűen kihagyták.
Ennek a módszernek van még egy előnye: mivel a felharmonikusok pontosan egybeesnek a többi hang felharmonikusaival, több skálahang együtt hangzásakor nem keletkezik a felharmonikusok között zavaró lebegés, ami az egyenletesen temperált skálánál bizony hallható. Talán ettől is szólnak olyan szépen az akkordok a Hammondon.
Ha valakit mélyebben érdekel a téma, itt egy részletesebb leírás:
http://www.quadibloc.com/other/mus06.htm
Amúgy ezt minden modellezett clonewheel tudja (a sampler-alapúak viszont szinte biztos, hogy nem korrektek).
-jazzo