Adambence
2022.11.09
|
|
0 0
12251
|
Mert az elektromos buszok is az Intertanker tulajdonát képzik. A DKV előnyös szerződése az intertankerral olyan jól sikerült, hogy fix összegbe kerül X kilométerig a buszok bérbeadása, csak a fölött kell kilométerenként fizetni. Ebből az jön ki, hogy eddig a teljesítményhatárig a buszok után ígyis-úgyis ki kell fizetni az összeget, lényegtelen hogy a garázsban állnak a járművek, vagy kint mennek. Mivel a menetrendszűkítés miatt fölös kapacitások szabadulnak fel a buszoknál, így leállítják a trolikat és villamosokat amikor csak lehet (hisz azok a DKV saját tulajdonát képzik), ezzel spórol, majd a buszokat járatja helyette. Pontosan úgy, ahogy évekkel ezelőtt hétvégente állandó trolipótlások voltak. Ugyanazt csinálják, csak sokkal nagyobban.
Az, hogy miért elektromos buszok járnak, mikor dízelek is lehetnének (ha már drága áramra hivatkoznak), passzolom. Lehet, hogy a uniós feltétel előír bizonyos futástelejsítményt a támogatásból vásárolt buszoknak. Vagy esetleg így próbálják meg árnyalni a "zöld környezet" jelmondatot. (Bár már lassan közösségi közlekedés se lesz, nemhogy zöld környezetért...) |
Előzmény: siófoki35 (12250)
|
|