Nem elbizonytalanitani akarlak, sem meggyőzni, csak leirom a tapasztalataimat:
Haverommal mentünk nyár elején egy Horvátországi többnapost, én a 2003-as 1150GSA-n nagy hátsó dobozzal, ő a 2004-es 1200G-en kis hátsó és gyári oldaldobozokkal. Egyik nap cseréltünk is (mentem ~150km-t szerpentinen az 1200-essel), a túra alatt mindig kattanásig és mindig egyszerre tankoltunk.
Az odaúton autópályatempónál egy kicsit többet evett az egyik, a szerpentinen kanyarogva alacsonyabb tempónál (itt már oldaldoboz nélkül jött az 1200 is) kicsit többet evett a másik, de nem volt jelentős egyszer sem a különbség, pár dl asszem, nem tulajdonitottunk neki jelentősséget, csak kiváncsiságból megnéztük. Nekem amúgy 90-es átlagtempónál 4.1l volt a legalacsonyabb fogyasztásom, minimális városozással túraátlagom inkább 5.2l szokott lenni, "csak városban" meg nem használom a motort.
A futóműve lehet csak a megszokás miatt, vagy h nem sima hanem Adventure, de érzésre kicsit kedvemrevalóbban lágy a sajátomnak.
Minden másban viszont éreztem már egy nap használat alatt is hogy miben fejlesztettek az 1200-re:
a motor érezhetően könnyebb, jobban fékezhető,
a gázkar egyenletes gázon tartásához és húzásához kissé kevesebb erő szükséges,
ez még a leggyengébb 1200-es ugye, de azért itt is érezni a lóerőtöbbletet.
Máshol, pl üléskomfortban nem vettem észre különbséget, és egyébként a fentiek sem akkorák a két motor közt, szinte pár perc után olyan volt érzésre mintha a sajátommal mennék, csak mindenhol tuningoltak volna rajta egy hangyafasznyit, hogy mégjobb legyen.
Ha fogyasztás a fő szempont akkor nézd meg mennyivel drágább egy 1200-es, és ha tudod mennyit mégy vele hamar kijön, hogy hány év után fog megtérülni. Én ha most vennék motort biztosan az 1200-est venném (fogyasztás nekem nem szempont csak az élmény), viszont ha most rá kéne fizetnem mondjuk akár csak 500e Ft-ot a sajátomra, akkor biztosan nem mennék bele.