Bakancs4 Creative Commons License 2022.10.13 0 0 49813

Khmm .... khmm ... Üzemanyagszűrő ... Valamikor a boldog békeidőkben a Lombardini motorokra fémházas üzemanyagszűrőt tettek , abból kiindulva , hogy a dízeladagolók élettartamát elsősorban a szennyeződések határozzák meg . 

Azután -- feltehetőleg a spórolás jegyében -- elkezdtek vezetékbe építhető műanyag házas filtereket alkalmazni , ezek egyetlen felemlíthető előnye az átlátszóság . 

A gond a következő : egy szűrőnek többféle paramétere van , ami kívülről nem látszik . Mekkora szemcséket enged át ill. nem enged át , mekkora nyomásnál mekkora az átfolyóképessége stb.  Gyárilag olyan műanyag házas szűrőt építettek be , amelyik az előírt mikron méretű szennyeződést kiszűrte a gázolajból . Ez persze egy drága szűrő . Aztán eljött a csere ideje , és akkor nagyon gyakran vettek egy olcsó , benzines rendszerekhez szánt valamit és berakták azt -- ezáltal a gyárilag előírt szűrés megszűnt ...

Annyit tennék még hozzá : gyárilag nem szoktak szűrőt tenni a tartály és a szivattyú közé ( a pumpa elé ) és ennek nagyon is érthető fizikai oka van . Tapasztalatom szerint az utólagos beépítések kedvenc területe ez a szakasz -- valahogy adja magát -- pedig a szívott oldal nyomásviszonyai nagyon kedvezőtlenek , nagyon hamar össze lehet vele szedni valami üzemanyag-ellátási zűrt . Valami nagyvonalú szűrőnek legfeljebb annyi haszna lehet , hogy védi a szivattyút , mert ha valami apróság a szelep alá kerül akkor már gond lehet . 

A japán motorok ( Kubota , Yanmar ) tápszivattyúi beépített motornál hozzáférhetetlenek -- naná , a piros JDM most éppen ilyen hiba miatt  áll ... Van olyan ismerősöm , aki ilyenkor inkább beépít egy elektromos pumpát , mintsem megpróbálja megközelíteni a mechanikust .

A szűrőre visszatérve : léteznek igazi gázolajszűrők , amik vezetékbe építhetők , azt kell beszerezni . Az olcsó benzines ( amit a benzincsap alá szoktunk betenni )  nem jó . 

Előzmény: Greg34 (49811)