tibizizi
2022.10.09
|
|
0 0
85432
|
bacus!
Szerintem ne idegenkedj ettől a kardán cserétől. Az enyémet nemrég, 79000 km-nél cserélték. Mivel karban volt tartva, minden rendben volt vele. Csak a normális elhasználódás jeleit mutatta. Ettől függetlenül kicserélték. Nyilván húzniuk kellett egy tól-ig vonalat, ez lett a 60000. Ez alatt úgy gondolják, hogy nem okozhatott akkora kárt az esetleges korrózió, mint felette. Ami miatt a kardán nem teljesítené az elvárható élettartamot. Hogy miért pont 60000, meg mennyi az elvárható futásteljesítménye egy kardánnak, na az jó kérdés. Az előbbire talán tudnak okos választ adni, az utóbbira aligha. Az nagyban függ attól, hogy milyen körülmények között használják a gépet. Abban bíznak, hogy a szelep majd szépen elvezeti a kardánalagútból a vizet, így majd megszűnik a korrózió okozta károsodás. Nekem sajna nem ez a tapasztalatom. Lehet, hogy kevesebb víz marad benne, de marad. Menet közben ki tudja magából úgymond pumpálni a szelepen keresztül, de miután megálltál vele a garázsban, már nem. Én másnap, mikor már lehűlt minden, megszoktam birizgálni azt a szelepet. Mindig jön olyankor még belőle egy kevés víz, ami ha bent marad, okozhat rozsdásodást. Szerintem továbbra is az a legjobb megoldás, ha évente legalább egyszer letisztítjuk, megzsírozzuk. Eko írta itt nemrégiben, hogy valami kémiai megoldás lenne célszerű erre a problémára. Nem tudom, hogy mire gondolt, de amíg acélból készítik ezeket az alkatrészeket, velünk lesz ez a probléma. Ahová beeszi magát a pára, ott azonnal elindul a folyamat. |
Előzmény: bacus (85423)
|
|