Na hát akkor nézzük sorban.
Általános beállítások:
1.) Üzemmódok, azaz melyik kimenet hogyan (és nem mikor) üzemeljen:
1a.) Az "előre világítás" üzemmódja:
A fényszórók (előre világítás) ki/be üzemmódban legyenek, de vegyék figyelembe a fénytompítást: CV176=1. Ha tetszik az "izzószimulátor" mód (nekem nem jön be), akkor be lehet állítani, hogy ki/be üzemmódban legyenek, vegyék figyelembe a fénytompítást, és izzó-módban fokozatosan gyulladjanak ki, aludjanak el, ez a CV176=12.
Én általában úgy állítom be a fényerőket, hogy a fénytompítás kikapcsolt állapotában világítson a távolsági fény, bekapcsolt állapotban a tompított. Az "előre világítás" kimenethez a normál fényerőt a CV312=64-gyel tudod beállítani, a tompítottat pedig a CV300=16-tal. Ezek az értékek csökkenthetőek, ha nem szereted, hogy hegesztenek a gépek elején :) Sőt, ha megcseréled a kettőt, akkor alapból tompítottan fog világítani, és a teljes fényerőt külön tudod bekapcsolni.
1b.) A hátra világítás üzemmódja u.a., mint az előre, de mivel másik kimenet, más CV-k tartoznak hozzá: CV177, CV301 és CV313.
1c.) Az előre irányhoz tartozó végzár (a Bbmot esetében AUX1):
A végzárak kb. ugyanazt csinálják, mint a refik, de esetükben szimplán ki/be üzemmódot kell beállítani, nem kell figyelniük a fénytompítást. AUX1 üzemmódja CV178, értéke sima ki/be esetén 0 (ha tetszik az izzószimulátor, akkor 2). A fényerőt csak a CV314 határozza meg, a tompítotthoz tartozó CV302 nem játszik. Értéknek a 64 megfelelő.
1d.) Hátra irányhoz tartozó végzár (AUX2) kb. ugyanúgy működjön. Ehhez a kimenethez más CV-k tartoznak, de nem segítek, gyakorolj :)
1e.) Felső fényszóró (valószínűleg AUX3): kb. ugyanaz, mint az előre és hátra világítás. Annyit lehet variálni rajta, hogy a tompítotthoz tartozó fényerőt 0-ra írhatod, így ekkor teljesen kikapcsol. Az AUX3-hoz megint más kimenetek tartoznak. Ha idáig eljutottál, már nem lesz gond kibogarászni.
2.) Ezután jön a nehezebb rész: a kimenetek állapotai, azaz egy-egy kimenet mikor legyen aktív (ilyenkor teszi azt, amit az előző fejezetben beállítottunk neki).
2a.) Az előre világítás aktív kell legyen, ha F0 aktív előre irányban, vagy F6 aktív (irányfüggetlenül). Tehát a max. 4 bemenetből (CV118-119-120-121) két bemenetet kell felhasználni. "Előre világítás"=F0e+F6.
- Az első bemenet az F0: CV118=29 (az F0 mindig a 29-es bemenet).
- A második bemenet az F6: CV119=6. Igen ám, de a bemenetek alapból ÉSelve vannak, nekünk VAGY kell, ezért CV119=6+64=70 (a VAGY-ot a +64 jelenti).
- A harmadik és negyedik bemeneteket nem használjuk, ezért CV120=CV121=0.
Utolsó lépésként azt kell beállítanunk, hogy az 1. bemenetet (ami az F0) csak "előre" irányban vegye figyelembe, a második bemenetet pedig mindkét irányban. Ezek a bitek sajnos már nem fértek be a 118-119... CV-kbe, hanem kimenetenként külön CV-kben vannak. Az "előre világítás" esetében ez a CV188. A CV188.0 és CV188.1 az első bemenetre, a CV118.2 és CV118.3 a második bemenetre (stb.) mondja meg, hogy melyik irányokban legyenek aktívak (00: mindkét irányban; 01: csak előre-irányban; 10: csak hátra irányban). Tehát a CV188 esetében csak az első bemenetre (F0) kell beállítanunk egy 01-et, a második (F6) marad 00, azaz a CV188 bitjei: dddd0001 (a "d" a "tökmindegy" rövidítése) ; CV188=1.
2b.) A hátra világítás ugyanez pepitában. Természetesen a CV-k másak, illetve itt az irányfüggés is más: az első (F0) bemenetet csak hátra-irnyban kell figyelembe venni, ezért az irány-CV dddd0010, azaz 2 lesz...
2c.) Az előre-irányhoz tartozó végzár (AUX1) aktív kell legyen, ha F0-t bekapcsoltuk, de az F6-ot nem (tolatáskor le kell kapcsolnunk, hiszen ekkor ezen a végen is a fényszórók világítanak), azaz AUX1=F0*/F6.
- Első bemenet CV126, ennek értéke 29 (F0).
- A második bemenet CV127=6... lenne, de negálni kell, azaz CV127=6+128=134 (a +128 jelenti a negálást, azaz nem F6).
- A harmadik és negyedik bemenet nincs használva (CV128=CV129=0). Azazhogy ide még felvehetsz pl. egy tiltást F4-re, azaz ha F4 be van kapcsolva (van pótkocsi), ne legyen végzár: CV128=4+128=132.
Ami pedig az irányfüggést illeti, az első bemenetet (F0) csak előre irányban kell figyelembe venni, tehát az AUX1-hez tartozó irány-CV, CV190 bitjei: dd000001, azaz CV190=1.
2d.) A hátra-irányhoz tartozó végzár (AUX2) beállítását már Rád bízom :)
2e.) A felső fényszórót nem tudom, hogy oldotta meg az MTB a Bbmot-nál, de általában csak egy kimenet tartozik hozzá (feltételezem az AUX3), amit ha aktiválsz, csak az a felső fényszóró fog világítani, ahol az alsók is világítanak. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a felső fényszóró csak akkor aktív, ha F0 aktív (iránytól függetlenül, mert az irányt a fölső fényszóró "ellesi" az alsóktól), de nincs tolató mód: AUX3=F0*/F6. A fentiek után már menni fog :)
2f. és g.) Én olyan vezérlővel is szoktam használni a gépeket, amin külön irányváltó van. Emiatt a fülkevilágítást még meg szoktam variálni: a fülke világít, ha be van kapcsolva a fülkevilágítás, vagy ha tolató módban vagyunk, és éppen az az aktív menetirány. Így látni lehet, hogy tolató módban melyik irányban fog megindulni a gép...
Na jó hosszú hozzászólás lett, de legalább játszottam picit :) Ennyi idő alatt videót is csinálhattam volna, ha trendi influenszer-vágyálmaim lennének... :)