Tervezem egy '99-es AIXAM 400 megvásárlását. Kormos a hengerfej bal oldala szemből nézve, de a kipufogó környéke nem. Lehet ez a hengerfej vagy a tömítés hibája? Mire érdemes figyelni összességében?
Nekem ez így kevés , talán ha egy kép lenne ...
Hogy mire kell figyelni egy mopedautó megvásárlásakor azt lehetetlen röviden elmondani . Még azt is nehezen , hogy mit nem szabad tolerálni a használati célra vásárolt a masinánál . Mert amikor mi megveszünk olcsón valami hibás gépet az ugye más helyzet .
A kezdő mopedautó vásárlók általában elakadnak a masina külleménél , ez végülis érthető , mert egy leharcolt , tákolt-ragasztott verda valószínűleg sok kellemetlen percet fog még szerezni az újdonsült tulajnak . Viszont azok a hibák amik miatt egynémelyek százezreket ( olykor egy milliót !) buknak a kocsijukon nem a repedt lökhárító és műanyag elemek törései miatt adódnak . Ezen rémségek forrása mindig a motorháztető alatt van .
Nyilván a leharcolt küllemű kocsik mechanikája is problémás -- ahogy Árpi barátunk mondta : a fényezés nem viszi haza a kocsit , legfeljebb eladja .
Szóval a mopedautónak a leghűvösebb reggelen is , a szabadban töltött éjszakát követően be kell indulnia . Ezt vásárláskor lehetetlen ellenőrizni , mert ha valahogy beindították aznap ( bebikázták , besprézték ) és járatták 30 mp-et akkor az már nem az a motor . Ennyitől nem fog felmelegedni , vagyis 1 óra múlva vevő hiába tapogatja : hideg mint a frigid nő , de be fog indulni . felfeszítette a gázolajat , megtörte az olajfilmet , felszórta az olajat a hengerfalra , feltöltötte az adagolót ...
Indulásnál és gyorsításkor ne rángasson , vagy csak nagyon minimálisan . Óvatos gázadásnál semmiképp se .
Illik 40-ig elfogadhatóan gyorsulnia , és jó ha a 60-as tempó közelébe eljut . Az üzemzaj nehezen meghatározható , a normál kocsiból átülőnek megdöbbentően hangos ( tényleg az ) , de fémes zörgések semmiképp nem lehetnek . Ne húzzon félre ( elengedett kormány-próba ) . Ja igen : ha nem engedik kipróbálni ( találkoztam már ilyennel ) akkor semmiképpen nem vegyük meg .
A Kubota motorok precíz japán szerkezetek , nem jellemző rájuk a túlzott olajszórás , ezért az olajban úszó motor gyanús .
A 400-asok típushibái : az alsó vázkeret elrohad a zárhíddal egyetemben , ez utóbbi tartja a lámpákat is . Amiket 10 kocsiból 9-ben nem lehet állítani -- világítanak ahova kedvük tartja : vagy a szembe jövők szemébe vagy az autó elé 5 m-re a földre . Gyakori , hogy nem mér a sebességmérő -- ehhez bovdent lehet szerezni , de meghajtómechenikát lehetetlen . Sűrűn előfordul ebben a korosztályban és árfekvésben , hogy a féltengely gumiharangok illetve a kormány-gumiharmonikák szakadtak . Jellemző a kipufogó flexiscsövének törése is -- ezt a kocsi magasabb fordulaton öblös , brummogó hanggal jelzi .
Ami engem nem riasztana el : ha a leállítás és/vagy az izzítás (már) kézi nyomógombosra van alakítva .
A fék érdekes kérdés , mert jól kell működnie , de a normál kocsikból átülők mindig gyengének érzik . Lényeges , hogy ne a padlóra koppanva fogjon .
Az egyéb jellemzők úm. kárpitozás , gumik , ülések , világítás , ablaktörlő stb. a normál kocsikhoz hasonlóan .
A hazai mopedautókra jellemző , hogy huszonéves korukra lelakottabbak a normál kocsikhoz képest , az alacsonyabb futásteljesítményük ellenére .
Szóval nehéz ügy -- látni kéne .