A szíj szélesség 29.0mm,rajta aixam felirat olvasható, szíjtárcsa felső pereméig felfut
Nem teljesen értek egyet Mnagy barátommal , bár alapvető kérdésekben igaza van .
Amikor én elkezdtem mopedautózni ( 2005) akkor még 30 mm széles szíjat árultak . Feltehetőleg azokkal könnyű volt túlszárnyalni a megengedett sebességet és megjelentek a 29 mm-es lassúbb szíjak , jelenleg csak ilyen kapható tudtommal . Jegyzem meg : a kevésbé teljesítménykorlátozott L7e kategóriás "nagy" mopedautók szíjai is buktak 1 mm-t , 34-ről 33-ra szűkültek .
Ettől függetlenül egy jó állapotú "kis" Aixam is meg kéne fussa 29-es szíjjal az 55-60-as tempót , ha a szíj nem túl rövid ( vagy túl hosszú ) és kimegy a tárcsa széléig . Az L6e-s Aixamek egyébként csökkentett átmérőjű primer tárcsát használnak .
A hajtószíj külső részén levő bordák szerepéről nem sokat tudunk -- a fórumlakók általános véleménye szerint valószínűleg a hűtést szolgálják . Talán .
A gyári előírás szerint a szíj kopási tűrése 2 mm , vagyis 27 mm keskenyre kopva cserélendő , ha jól emlékszem . Illetve van valami futásteljesítmény előírás is , talán 15.000 km . Engem különösen nem foglalkoztat , a szíjakat a végletekig kihasználom : megtehetem , mert ki tudom cserélni , ezért nem okoz nálam lerohadásos üzemzavart . Ettől függetlenül az elmúlt 5 évben talán nem is volt menet közben szíjszakadásom , pedig egyszer nagyon durván lerongyoltam egy gumikarikát .