Ha még nem lett volna: AI kutató százezer dollárba fogadna Elon Muskkal, hogy 2029-re sem lesz általános mesterséges intelligencia (AGI) és persze FSD meg háztartási robot sem.
AGI lehet, hogy nem lesz (az "tul altalanos kepesseg", ha enne, akkor a szuperintelligencia is igen gyorsan elöallna ...) 2029-re (arrol nem is volt szo ... a "technologiai szingularitas idöpontjat hoztak elöbbre ~2045-röl ~2035-re), de FSD(szerintem) biztosan lesz. Ahhoz ugyanis nem kell level 5, hanem a feladvanyok >99%-hoz böven eleg a level 4 (pl. "munkabajaras betanitas"-ara ... ami minden nap azonos). Különben is, a bennt ülök biztonsaga erdekeben mindenkeppen kell egy "diszpecser-szolgalat" is (amely szinten a level 5-t feleslegesse teszi, ha van valaki, aki "atveszi a kormanyt"(mondjuk egy ut közepen fekvö elütött szarvas miatt)).
A kedves FSD utasitasokra is reagalhat (pl. "fordulj balra 50 meter mulva", "itt kell jobbra lekanyarodni, az utkeresztezödesben a balrol a masodik savra allj ra, ... de ezt a "tanacsadast akár egy joy-stick-kel is meg lehetne valositani). Az utasitasok pedig olyan ervenyüek, mint pl. ha egy bennt ülö "utas allandoan gügyögne, tanacsokat osztana". Nem kötelezö ervenyü, csak "direktivanak/tanacsadasnak" tekintendöek (es a mindenkori közlekedesi helyzethez "dinamikusan adaptalandoak" ... amit pl. az FSD-nek mindenfelekeppen tudnia is kell).
Ha nem lesz ~2029-ben (massziv hasznalatban levö) "robotaxi-flotta, legalabb a nagyvarosokban", akkor az FSD (Musk ~2024-nem szeretne megnyitni öket), akkor teljesen felesleges lenne kijelenteni, hogy a közlekedes 1 km/mile-ra esö összköltsege egy ~8-10-es faktorral csökkenteni lehet (mondjuk atlagban ~50 cent/km-röl ~5-8 cent/km-re ... ami pedig az EV hasznalatat igy "gyakorlatilag kötelezöve" is tenne (pl. a taxikba nem kellene az ~50% összköltsegtenyezöjü soförrel szamolni (akinek "emberi kiserö"-re van szüksege, az azert olyan taxi-t is "igenyelhet") ... es A-bol B-be eleg lenne ~12-20 km-kent ~1 dollarral szamolni (az auto rendeleset, igazgatasat, szervezeset ... pedig teljesen ra lehet bizni a smartphone-ra), hiszen az auto (taxi) naponta nem ~120-140 km-t, hanem atlagban (naponta ~15-18 ora alatt es varosban) ~500-600 km-t tenne/tehetne meg (aminek pl. a ~60-70%-a lenne fizetös). Evente az pedig (~220 munkanap) ~120 000-140 000 km lenne (ami kb. egy "profi-teherauto-soför atlagos" km/mile-teljesitmenye).
(A specialis AI sokkal "kevesebb", mint az AGI, (es csak specialis esetekben hsznalhato), de sok helyen megis sikeres. Mar vannak pl. alkalmazasok, ahol a börön levö problemakat (pl. fekete melanom) egy AI jobban meg tudja taksalni, mint egy ember-börgyogyasz (allitolag az emberalapu felismeres sikere ~70%, mig az automatikus felismeres sikere mar ~83%-körül jar ... es ez egyre csak növekszik ... mig az "ember-börgyogyasz"-e pedig nem. Nem kell tenni mast, mint a felvetelt el kell küldeni egy bizonyos cimre ... ~25 dollar utan jön a valasz).
)
Sorry, nem tudtam abbahagyni ... :-)