kitadimanta Creative Commons License 2022.09.23 0 0 24694

"Éppen az eltérés adja a keresztény betoldás igazolását."

Igazad van, mindkét vers végén kivastagított rész toldásnak bizonyul, különösen a 26:28. versben. Az első csak utal rá, a második már konkrét célt is megjelöl. Mindkettő a páli ideológia része.

Lásd alább.

 

"Másutt a vér helyett bor a test helyet kenyér szerepel, ami lényegesen hihetőbb értelmezést ad a mondandóknak mint a vacsoránál említett vér. A vér és a test szimbólum Jánosnál is módosítás gyanús."

A bor még belefér, hiszen a vért borral (is) keverték, pláne, ha sokan ittak belőle. Sőt, a kenyér is belefér, miután senki nem gondolhatja, hogy bárki testét megették volna.

A test (kenyér) és a vér a test-vériség szimbóluma.

 

János a legspirituálisabb az evangelisták között, így ne csodálkozzunk azon, ha ő egy kicsit más szemüvegen keresztül nézte Jézus történetét.

 

"Mindenütt, ahol a vér összekapcsolva szerepel bűnök bocsánatával vagy az új szövetséggel, keresztény módosításokra utal, mert a véres bűnbocsánat csak Pál apostol teológiájától nyer értelmet."

Nem a "vér"-ből kell kiindulni, mert az félrevezető, hanem abból, milyen célból és hogyan került "felhasználásra", milyen rituális szerepet töltött be.

A két dolgot külön kell választani! Pálnál a bűnbocsánat Istennek szentelt, megölt áldozat révén valósul meg. Pálnál Jézus megölése pont ilyen áldozat a mózesi elveknek megfelelően.

1Kor 5,7. "...mert hiszen a mi húsvéti bárányunk, a Krisztus, megáldoztatott érettünk."

 

Azonban Jézusnál a vacsora semmilyen áldozatról nem szólt, kifejezett célja a  szerződés/szövetség megkötése volt Jézus és a tanítványai között. Erre igen alapos okot szolgáltatott Jézus királlyá kenése, és a későbbi bevonulása Jeruzsálembe. Ez a szertartás a felek kölcsönös hűségét hivatott megpecsételni.

 

Ugyanakkor Pál nem említi a vérivást, nála Jézus vére az Ő megölését jelentette!

 

A Zsidókhoz írt levélben - bár azt nem Pál írta (a többit se...) - pontosan megfogalmazza, hogy Jézus vére az Ő törvényben megfogalmazott és elrendelt áldozat vére, amit nem lehetett meginni, csak szétkenni, széthinteni.

Zsid 9:19-22. "Mert mikor Mózes a törvény szerint minden parancsolatot elmondott az egész népnek, vevén a borjúknak és a bakoknak vérét, vízzel és vörös gyapjúval meg izsóppal együtt, magát a könyvet is és az egész népet meghintette, "

Mondván: Ez azon szövetség vére, a melyet Isten számotokra rendelt.

Majd a sátort is és az istentiszteletre való összes edényeket hasonlóképen meghintette vérrel. 

És csaknem minden vérrel tisztíttatik meg a törvény szerint, és vérontás nélkül nincsen bűnbocsánat."

 

Ez a szövetség nem azonos Jézus vérszerződésével.

Tudni kell, hogy a vérivás a zsidóknál főben járó bűnnek számított, következésképp azok a verseket, melyek erről szólnak (még azok is, ahol a vért bor szimbolizálja) semmiképp sem lehet a zsidó hagyományból levezetni, Pállal összekapcsolni.

 

Előzmény: takarito (24693)