Pont lehagytál egy lényeges eltérést a két idézet között, amihez hozzá is fűznék egy-két gondolatot.
Márk 14,24: És monda nékik: Ez az én vérem, az új szövetség vére, a mely sokakért kiontatik.
Máté 26,28. Mert ez az én vérem, az új szövetségnek vére, a mely sokakért kiontatik bűnöknek bocsánatára.
Éppen az eltérés adja a keresztény betoldás igazolását.
Másutt a vér helyett bor a test helyet kenyér szerepel, ami lényegesen hihetőbb értelmezést ad a mondandóknak mint a vacsoránál említett vér. A vér és a test szimbólum Jánosnál is módosítás gyanús.
János evangélium 6
54. A ki eszi az én testemet és issza az én véremet, örök élete van annak, és én feltámasztom azt az utolsó napon.
55. Mert az én testem bizony étel és az én vérem bizony ital.
Esszénus János Evangélium 6
53. Jézus így válaszolt nekik: "Bizony, bizony mondom néktek: ha nem az Emberfiának kenyerét eszitek, és nem az ő borát isszátok, nincs élet bennetek.
54. Aki az én kenyeremből eszik, és az én boromat issza, örök élete van, és én feltámasztom azt az utolsó napon,
55. mert az én kenyerem igaz eledel, és az én borom igaz ital.
64. A lélek kelt életre, a test nem hasznos. A szavak, melyeket én mondtam nektek: lélek és élet.
Mindenütt, ahol a vér összekapcsolva szerepel bűnök bocsánatával vagy az új szövetséggel, keresztény módosításokra utal, mert a véres bűnbocsánat csak Pál apostol teológiájától nyer értelmet. Az evangéliumokból ugyanis ez nem magyarázható, Jézus sehol nem tanít a vérontás szükségességére az isteni kegyelem elnyeréséhez. Ennek következtében ilyen jellegű kinyilatkoztatásoknál az egyébként is gyakran értetlen tanítványok
kérdéseket tettek volna fel, a vérontás mikéntje, hogyanja, ideje és illetékessége felől.