Hali!
Hát Urak! Szal olvasgatom itt ezt a könyvet, és ámulok és bámulok. Szal aki eddig sokallta egy svájci mechanikus óráért a néhány százezer forintot, az ássa el magát. Csak annyit egyelőre, hogy egy tengely csapágyazásához, feltéve, hogy ütésbiztos legyen, összesen 6 (hat) alkatrész szükséges oldalanként!
Van a 0. alkatrész, ez a tengely. Ez benne fekszik a lyukas kőben (rubin vagy egyéb), vége pedig az ún fedőkőre fekszik fel. E két követ a lyukaskő foglalat tartja össze, amelynek külső fele kúpos kialakítású, így a csapágyfoglalatban oldalirányban kis mértékben elmozdulhat. Ez egész mozgó szerkezetet egy rugó, az ún. leszorítórugó tartja a csapágyhozon belül.
A szerkezet iszonyú elmés. A tengely (és a csapágyazást adó két kő) oldalirányú elmozdulását a kúpos kialakítás teszi lehetővé, a függőleges (tengely-irányú) elmozdulást pedig a rugó ellenében elmozduló fedőkő. A pláne az a dologban, hogy a tengely alapjában erős anyagból készül, amely (az egész alkatrész relatív tömegét tekintve) kevéssé hajlamos a törésre, mint a kő önmagában. A szerkezettel tehát egy leejtés vagy egyéb ütődés esetén megvédjük a követ a töréstől.
Ezen megoldások non-plus-ultrája az Incabloc ütésbiztosítás.
Na, most már ezt is tudjuk.
Ha lesz szkennerem, lesznek ábrák is!
Prof