Az Elohim istennévről:
Formája többes számú forma, az egyes számú alak (Eloah) csak a fogság után jelenik meg.
Az ószövetség használja pogány istenekre is (Kiv 12,12)
Izrael Istenére is használja, mindig egyes számú értelemben, ezt a mellette álló ige alakja mutatja. Izraelben ez az általános istennév tulajdonnévvé vált. Ugyanis névelő nélkül használja
A többes számú forma magyarázata:
a/ fejedelmi többes
- a héber csak első személyben ismeri, Egyiptomban második személyben ismerik, de csak megszólításban, harmadik személyben nem ismerik sem keleten, sem Izraelben.
b/ a többes szám a héberben ismert absztrakt többes szám
- Az isteni tulajdonságok összessége elvonatkoztatva fejeződik ki. (ilyen szó az ismeret is)
c/ A héber az erősséget, intenzitást sokszor többes számmal fejezi ki.
- Benne a tulajdonságok a legmagasabb fokon vannak meg.
Ne4m tarthatjuk a politeizmus maradványának ezt a kifejezést.
Kedves Paleokrites!
A hitvallásban azt imádkozzuk Jézusról, hogy született, de nem teremtmény. A Szentháromság belső viszonyát csak körülírni tudjuk. Nincsenek rá pontos fogalmaink. Emberi fogalmakat használunk, de tudjuk, hogy nem egészen fedi az Isten tulajdonságait.
Üdv!
satya