Harvester Creative Commons License 2000.02.26 0 0 512
"A gumik tökéletesek, a kocsi nem ugrál. Mostmár tényleg nem tudom mi legyen, majd a szervizben megnézik. "

A 440-est hat féle rugózással gyártották. Az enyémben kemények a rugók, mint a beton, nekem meg ez a bajom :) Minden kétforintost megérzek az úton. Mondjuk az előző tulaj rá is tett egy lapáttal, Monroe lengéscsillapítókat rakatott bele cserénél.

De ha van benned egy kis szerelő szellem, emeld meg az elejét és ha leszedted a kereket akkor keress a rugón alulról a második-harmadik menetnél egy kis 4-5 cm hosszú szín maszatot, olyan, mintha ecsettel odafestettek volna a fémre (ha szükséges, mosd/dörzsöld le a sarat). A következő jelölések lehetnek:
- szürke
- zöld
- sárga
- jelöletlen
- kék
- piros

A keménységi sorrendet nem tudom, a manual csak a szürkéhez tett egy megjegyzést, hogy "hard suspension". (Az enyémben sárga van). Ez a jelölés csak azért fontos, hogyha cserélni kell a rugót akkor ugyanolyat illik belerakatni. Én azért jártam utána, mert egy szerelő azt mondta, hogy eltörött a kocsimban az egyik rugó, de az Ivanicsnál a két rugacs cseréje majdnem 90 ezerbe került volna...:( (Aztán kiderült, hogy nem a rugó a hibás. Pontosabban "elmúlt" a hibajelenség és azóta nem volt pénzem alaposabban szétszedetni és megnézetni.)

Előzmény: Törölt nick (505)