Nagyadamka Creative Commons License 2022.08.21 0 2 5058

Sziasztok!
Csak, hogy legyen egy kis téma, a nyári ubokaszezonban:
Nemrégiben elhatároztam, hogy "le tisztázom" Pénzverdei gyűjteményemet. Tehát csak az eredeti, és minnél jobb állaputú darabokat őrzöm meg. Akkor eladósorba került az alábbi magas oldalfalú kocsi átalakítás is, melytől végül mégsem váltam meg:

 

Azt vettem észre, hogy ennek a kocsinak a kerekeit összekötö lemezke eltér a szokásostól:

 

A gyűjteményemet átvizsálva hasonlót csak 1 kocsin találtam, mégpedig az ÁFOR - kocsin.

Ha már belemerültem az átvizsgálásba, akkor egy másik szempontból is szemügyre vettem a játékokat.
MIVEL EZ PÉNZVERDE volt, ezért arra gondoltam megnézem, hogy van-e különbség a lemezmunka minőségében a korai és a későbbi kiadások között.
Na mit tippeltek???
- Azt vettem észre, hogy az első szériás (nikkelezett?) ütközős kocsik csapágy tokján a a MÁV felirat tőkéletesen éles (és úgy általában az összes él is) sokkal kontúrosabb mint a későbbi pl. egy 1958-as kiadásokon:

kontra:

 


Mondhatom: -szinte lineárisan kopott a prés szerszám!!!

 

Ja, és még egy érdekesség:

Az legelső szériás Előre kocsik sík lapon alig gurúlnak, mert a műanyag kerekein olyan perem van, amit akkor még nem munkáltak le. Ezt a peremet későbbi kiadásokon nem tapasztaltam:

 

 

Üdv, Ádám