sr1 Creative Commons License 2022.08.15 -1 0 42678

A lítium véges mennyiségbe van a bolygónkon. Dél Amerikába van a legtöbb, de a lakósók lázadoznak, mert tönkrevágja a környezetet a bányászata és a kivonása a kőzetekből. Talán 750% drágult 10 év alatt.

Az akku gyártás alternatív technológiája nem akar megérkezni. 

 

Szerinted egyeltalán meg akarják előzni őket?

Belenéztem az 2020-2022-as hibrid hajtások (e-CVT) műszaki részleteibe.  Ki gyártja őket? A ZF és az Aisin. Meg vagyok győződve, hogy közösen fejlesztik ezeket a hajtásrendszereket. A ZF egy német cég. 

 

Mérnöki szempontból érdekes megoldások, egy nehéz és nagy autóba, elég egy kisebb nyomatékú belsőégésű, egy egyszerű tárcsás tengelykapcsolóval, a lineáris nyomatékváltoztatást egy kisebb villanymotor szögsebességének a változtatása intézi el, a plusz nyomatékot a kimenő tengelyen egy erősebb motor (minkét motor tud generátor üzemmódba is működni).  Hátramenethez, megfordítják a kisebb motor forgási irányát, zseniális. 

A lényeg az, hogy mindig rendelkezésre álljon valamennyi áram. 

A párhuzamos elrendezése a két villanymotornak és a bolygóműveknek (amiket mágneses tengelykapcsolók nélkül szerelnek be), egy kompakt és kis súlyú nyomatékváltót eredményez. Létezik több nyomatékosztályú- kisebb és nagyobb autónak, a mechanikai alkatrészek majdnem egyformák, csak a villanymotorok tekercselését változtatják, így ugyanakkora átmérőjű, de magasabb motorokat használnak, ami egy kicsit megnöveli a ház hosszát.  

 

A 2.5 literes, 4 hengeres Atkinson ciklusos szívó benzines hibridek, a 4x4-es  Lexus és RAV4-es SUV-ok (ebből van koreai, Ford, VW, Peugeot, stb,   is, egy része csak az amerikai piacon forgalmazott), jól is mennek. Ez egy elég fontos piaci szempont.    

           

   

 

 

  

Előzmény: Future 184 (42677)