Hallelujah, át tudtam venni a kocsit (Comfort néhány plusz extrával). Extreme-et kifejezetten azért nem kértem, mert abban kártyás az indítás, azt meg köszönöm, nem szeretném. Az átadás sajnos húzódott.
Egy 18 éves Toyota Corolla Verso-ból (7 személyes) ültem át, amit 12 évig használtunk. Nagyon szerettem, irtó praktikus és megbízható volt, de sajnos kezdtek előjönni a bajai, ezért a csere.
Első tapasztalataim a Joggerrel:
Minőségérzet:
-Ülés abszolőt kényelmes, a második sorban simán utaznak 15-16 éves gyerekek, kényelmesnek mondják
-Első ülések teljesen hibátlanok
-Ajtók kulturáltan csukódnak (bár kicsit erős bennük a határoló)
-"bőrkormány" kicsit ragadós, olcsó hatású
-Az "ajtókárpit" teteje slaggal mosható műanyag - menet közben nem zavar, de körbenézve rontja az összképet
-Műszeregység nagyon ízléses, profi
-Az első ajtók belső falcán (látható helyen) van egy csavar ami nincs lefújva színre ez gagyi
-Motortérben módjával festegettek, több helyen csak rá van ködölve az alapozóra a szín
-Viccesen magas és vastag az antennája (hajlékony egyébként), nem tudom mit akart kompenzálni a tervező, de pont beleérhet alacsonyabb garázskapukba
Motor (A 110 lovas benzines változatot kértem - nem tudom elképzelni a külföldi nyaralást sok gyerekkel pótkerék nélkül.) EZ az első turbós motorom, tehát rácsodálkoztam pár dologra
-Bár alacsony fordulaton nagyon erőtlen a kocsi (olyan 1800-ig), az elindulást ügyesen megoldja gáz nélkül simán elindul, kompenzál magától az elektronika
-Start-stop rendszer nem valami híres - piros lámpánál induláskor ha túl gyorsan teszem sebességbe a kocsit kupplung lenyomás után, akkor csattan a sebváltó. VAgy várni kell egy kicsit kupplungolás után hogy normálisan beinduljon a kocsi, vagy ki kell kapcsolni ezt a funkciót...
-A hat sebességnek (és a három hengernek) köszönhetően NAGYON halk a motor, autópálya tempónál is. NEm hangtalan, de egyáltalán nem zavaró
-A szélzaj az kb ugyanakkora mint a 18 éves toyotának - összességében a Dacia jóval csendesebb nagy tempónál (is)
-Telerakva (6 személy és fullos csomagtartó) is abszolút jól mozog a kocsi, emelkedőn is
-A váltássegéd sztem túl hamar akar felváltatni - akárhogyis, 6. fokozat sík úton mehet 80-tól, alatta kínlódás van
-Még nem tankoltam, de a computer alapján (bejáratós módban vezetve!) abszolút vegyes (város, országút, autóút) 4.8l/100km-t mutat jelenleg. Ha ez tényleg ennyi, akkor ez zseniális, azért tartok tőle hogy csal a computer (ilyen használatban a Toyota kb 6l-t mutatott és 7.5-t evett)
Egyéb
-Az automata klíma eléggé limitált - ha jól látom, csak a hőmérséklet automata, más nem. (AC, befújás iránya, sebessége sem) Ez lehet előny és hátrány is
-Tolatókamera - hát, nem egy HD minőség, ráadásul tényleg csak mutatja a képet, de nem mutat semmilyen felülnézetet sem (Comfort kivitel, extra media csomiag nélkül)
-Van benne telefonkihangosító - na ezt nem is tudtam. Ráadásul meglepően jó minőségú!
-Úgy tudtam, csak az Extrém-hez jár kibillenthető hátsó ablak. Ebben van.
-Az ablakemelők - csak a vezetőé automata (viszont gyújtás levétele után is működnek egy ideig), a hátsó ablakok meg sajna nem mennek le teljesen, egy 2-3cm-es sáv fennmarad.
-A hátsó traktus (B oszloptól hátra) sötétített - de nem csak úgy "hővédő üvegezés" szintjén, hanem rendesen, szerintem legalább 90-95%-osan. Szuper, mert így nem kell rá plusz fólia
-Menet közben van hátul valami nyiszorgás, ezt még meg kell keresni
-A futóműve meglepő - SOKKAL kevésbé pattog el kanyarban mint a 18 éves toyota, nagyon jól fekszi az utat, miközben jóval csendesebb, és kényelmesebb is. Nem egy hajó, de rossz úton is kevésbé ráz.
-Próbálgatom az Android Auto-t a fedélzeti képernyőn, egész jól működik. Az fura mondjuk (de ez nem a kocsi sajátossága, hanem az Androidé) hogy pl a Waze funkciói limitáltak (nem lehet pl benne a beállításokat megnyitni), de jó és gyors a megjelenítés. Ja, ha valaki tudja miért Fahrenheitben írja ki a hőmérsékletet Android Auto közben, az megoszthatná velem...
Hát ennyi mostanra, hátha van hozzáfűznivaló...