Gondoltam, hogy nem ilyen átlag bunkó-köcsög matricákkal tuningolod a volvod. Adjak címet egyedi matricakészítőkhöz. Mit szólnál villanykörtét zabáló maszturbáló lovakról? Jól nézne ki a hátsó ablakon nem? :)))
A TRACS-ról: Úgy írsz róla, hogy az ember (mióta feleséggel rendelkezem, emberszámba veszem magam is :)) meg van róla győződve, hogy úgy van ahogy írod.
Szóval: a kipörgésgátlók a 90-es évek elején kezdtek elterjedni és minden mamlasz újságíró a józan eszére hallgatva leírta, hogy a túlpörgő kereket fékezi. Pedig ez akkor még csak a jövő volt! Akkoriban kezdtek elterjedni az ABS-ek a középkategóriában... Szóval szvsz az első kipörgésgátlók még csak azt tudták, hogy visszavették a gázt amint az abs szenzorai (melyek a kerekek pögését és a tényleges haladási sebességet hasonlítják eszeveszett sebsséggel) azt érzékelték, hogy a kerék gyorsabban halad mint a kocsi. A TRACS is ilyen! Csak a magyar autósújságírás ámokfutói (Boróka után szabadon) leírták, hogy a túlpörfgő kereket fékezik pedig ez csak a jobbik esetbeni következmény volt. A fékezős technika csak mostanában terjedt el mint már mondtam a diffizárat is felváltandó. A vectrával vannak tapasztalataim hiszen a 170 paci többször próbára teszi mint az s40 115-je a dsa-t, ami egyébként szintén nem direkt fékezi a kereket. Szvsz ha a tracs fékezné akkor nem fitymálnád ennyire... A te tapasztalataid alapján is hiszem, hogy a tiedben nem másod-generációs kipörgésgátló van. Szóval a vectra: Hóban: el lehet akadni csak nem pörög halálra a motor így viszonylag uralható autóval gépészkedhetek ami szűk mellékutcák kanyarjaiban nem egy hátrány hiszen amint megcsúszna elveszi a gázt és az autó lefékeződik.
Kipróbálhatod amit a mercivel tettek. Szopasd a tracs-ot hóban egy pár másodpercig aztán nézd meg, hogy felforrósodtak-e a fékek.
Az új tc-k: Gondold el azt csinálja mint a diffizár, ráadásul nem is engedi felpörögni a motort!
Nem a volvonál véltelek látni, hanem pasaréten a vasas pályánál parkolni egy 850-est. Faceliftes volt, téli gumikkal dí1sztárcsa nélkül. Az sötétbordó metál volt, azt hittem olyat birtokolsz (valmair rosszul emlékszem, tán néztél ilyet amikor le akartad cserélni a 460-ast?).
Engem úgy lehet megismerni a 40-esben, hogy a fejem súrolja a plafont, a vectrában nem veszem észre mennyivel megyek, a corsámban (amit ált. kis feleségem vezet) meg kitöltöm a légteret (bár kényelmesen!!).
Nálam sincs matrica, sőt 1500 forintos krómkipuffancs se, sőtsőt a corsáról leszereltem a 185-ös gumi-felni álompárost mert szervo nélkül a 167/55 nejemnek nehéz volt:)))