Szia Bakancs !
Mostanra ülepedett le a sok szombati információ . Köszönöm a kiképzést , a sok ismeretet amit az 1-2 órában igyekeztél átadni . Ezek jó része elszállt (diktafon kellett volna) , de így is kialakult bennem egy átfogó kép a mopedautókról , a tipusokról , a motorokról és néhány jellemző hibáról . A tanulást folytatom , ha valami érdekel akkor arról a lehető legtöbbet igyekszem megtudni .
Jó lenne ha hozzájutnék valami Aixam dokumentációhoz (szerkezeti rajzok , szervizkönyv , vázlatok , beállítási utasítások , stb .) , a Kubuta és a Yanmar motor is érdekel . Mérnökként ezekből sokat megtudhatok .
A vezetéssel kapcsolatban fontos hogy kipróbálhattam , de jó lett volna parkolóban forgolódni , ráérezni a gáz és a fék kezelésére . Erre sajnos már nem volt idő (a nejemnek) , és a kapkodásban már eszembe sem jutott . Amerikában a nejemet is egy parkolóban képeztem ki az automata váltóra , mielőtt 5000 km-es utunkra indultunk .
Dízel autót még soha nem vezettem , bár elméletben ismerem . Most úgy látom pici gázzal finoman lehet indulni , nem fullad le és nincs kuplung csúsztatás sem . Én nem így próbáltam . Akkor valahogy az volt bennem , hogy kis teljesítmény , pörgetni kell .
Valahol majd ki kellene próbálnom egy jóállapotú mopedet és nem kutyafuttában . Gondolkozom hogy azt a kápolnai Aixamot megnézném , vonattal egy napba szűken belefér . Úgy írják állapotfelmérés és javítás után van . Talán a cseréről is szó lehet .
WooDoo köszönöm nagylelkű ajánlatodat , de az próba csak a fékre vonatkozna ami nekem kevés .
Üdvözlettel : Metcal