Macimedve Creative Commons License 2000.02.22 0 0 60
Akkor egy német vélemény.... (én meg ott éltem egy darabig)

Az Audit pár éve egyszerűen csak parasztautónak hívták. Ennek az oka egszerűen az volt, hogy a parasztok (nem szellemi színvonalról van szó, hanem a földművesekről) is akartak nagy autót, de a Mercit, BMW-t nem tudták megvenni. Maradt a "szivar" Audi 100. Ami szép nagy volt, nem is volt rossz stb.
A BMW-Merci pedig maradt a gazdagok autója, hogy melyik ez ízlés kérdése volt. Tapasztalat szerint a műszakiak, fiatalok a BMW-t, az idősebbek, kényelmesebbek a Mercit választották. Az Audi azóta jött fel, mióta bevezette a szivar utódját az új 100-ast. Ez már technikailag, kényelmileg, felszerelésileg is mérhető volt a "nagyokhoz". Nyilván hozzájárult az imagenövekedéshez a VW akkor már évek óta tartó hatalmas sikere a Golffal, és a technikai fejlődést hangsúlyozó reklámkampány. Ma már nagyon sok csúcsmenedzser jár jól felszerelt Audival. Nem azért, mert nem tud jobbat venni, hanem azért mert bevált és szeretik. Ma már SZVSZ a három közül kell ízlés szerint választani. Európában nincs közöttük túl sok imagekülönbség. Technikailag meg talán semmi. Egyik téren az egyik jobb, másik téren a másik. Árban azért még mindig a Merci a legdágább. Még mindig van egy kicsi imageelőnye....
Az Audi és elődei ugy 50 évvel ezelőtt is nagyon menő márkák voltak, ott voltak a nagyok között. A Horch a magas rangú nácik egyik kedvenc luxusautója volt (ma már nem túl jó reklám, de ők sem azért használták mert rossz autó volt)a DKW/Autounion pedig sok versenyt, díjat nyert meg.

Szóval felesleges olyan felsőbbrendű véleményeket kijelenteni, hogy az A8 egy szar a 740 meg szuper, főleg ha az ember ezt a véleményt egy s601-ből ordítja, újságokból szerzett információkkal alátámasztva. Ez olyan savanyú a szőlő dolog.
Az egyetlen értékmérő a piac. Az pedig azt mondja, hogy az Audi jó. Még akkor is, ha ez néhány megszállottnak nem tetszik.

A BMW-nél meg saját maga által is elismerten nagyon komoly gond, hogy a 3-as szériából él. A többi modell nem sokat hoz a konyhára. A piac felső szegmense (5-ös 7-es piaca) ugyanis meglehetősen szűk, és nem növekszik, a részesedés sem növelhető jelentősen. Pénzt keresni (na meg a fejlesztéseket megfinanszírozni) pedig csak nagy szériákkal lehet.
Manapság egy ilyen kis szériás (300-350 e db/év) modellre nem lehet jövőt alapozni. Ezért keres stratégiai partnert..... Gyakorlatilag az utolsó független, "családi" autógyár.

Egyébként autó dolgában a németek sem nacionalistábbak, mint a franciák vagy az olaszok. Vagy mint bármelyik olyan ország ahol komoly autógyártás van. A német cégeknél német autók vannak. A franciáknál franciák. Az olaszoknál olaszok. És így tovább.... Svájcban pedig mindhárom. Attól függően, hogy a kanton melyik kultúrához tartozik vagy áll közelebb.