Nem biztos hogy hozzá szóltam volna, de ha már megemlítettél, akkor leírom én is a véleményemet.
Egy gyári elektromos mopedautó nagyságrendekkel megbízhatóbb, mint a diesel motorosok. A te barkácsolt elektromos Aixamed nem mérvadó, mert azt az előző gazdája tákolta össze. Az elektromos Ligieremmel több mint 30e km-t mentem eddig, de hajtáslánccal semmit sem kellett foglalkozni, és nem is várható, hogy különösebben igényelne bármilyen karbantartást. A hajtóműben majd cserélek valamikor olajat, meg a féltengely gumiharangokra kell ránézni időnként. Ha valami baja van, majd jelzi valami piktogrammal, egy villás kulcs ikon is világít egy ideje, mert nem vittem el a 30e-s szervizbe.
Hosszú évekig jártam diesel motoros mopedautókkal, akkor nem zavart a traktor hang, meg a rázkódás, de 2 év elektromos mopedautózás után már eszem ágában sincs visszaülni egy dieselbe. Nekem bőven elég a nyári 80 km-es hatótáv, ami télen, fűtéssel csak 40 km. De anyámék is csak 25 km-re laknak, mire megebédelek, újra tele van töltve az akku.
Nem titok, elfogult vagyok az elektromos autókkal kapcsolatban, elvi kérdés is, hogy a lehető legkevesebbet füstöljek. A legjobb megoldás a roller vagy a bicikli, de ha autóra van szükség, a városban szaladgálni biztosan az elektromos a legjobb. A lakóautóm még nekem is diesel motoros, mert még nem tudok megfizetni egy elektromos kisbuszt. De a mopedautók esetében nincs olyan nagy differencia a diesel és az elektromos között, pláne ha az üzemeltetési költségeket is nézzük. A kérdezőnek sem robbanó motoros kerékpárja van, hanem egy elektromos, szerintem érti miről is beszélek.