downer Creative Commons License 2022.07.24 0 0 119120

Ebben a pusztulat melegben nem igazán motivál, hogy bármi értékelhető munkát csináljak bármivel. Ma arra jutottam, hogy a Lybra váltóba gépkönyve szerint ajánlott és persze általam beletöltött Tutela Matryx váltóolajat leengedem. Lehet én követtem el a hibát vele és talán azért kezdődött difficsapágy hangot hallatni egy-két ezer km után. Bár, mi a fenét tehettem volna, a legjobb szándékkal öntöttem bele a piros löttyöt. Szóval rendeltem két liter Mannol 75W-85-öt meg egy kis flakon adalékot, olyan minden mindegy alapon, legalább rosszabb ne legyen. Mondjuk meglepődtem, mert azonnal sokkal jobb kapcsolási érzetet tapasztaltam, hátha még kicsit csendesedne is. Kicsit kevesebb csalódottsággal kellene vezetnem, míg ki nem cserélem a másik fajta váltóra.

Míg a kocsi alatt voltam, gondoltam méregetek kicsit, hol helyezkedik el a motorblokk váltóoldala, a féltengel kihajtások, stb. Aztán összehasonlítottam a dízel Lybrával, az volt a terv ugyanis, hogy majd annak a tartókonzolait fogom használni a másik  váltóhoz. A két karosszéria mm-re megegyezik ezen a fronton, az még hozzátartozik. Na mindegy, ez a terv most romba is dőlt, mert azzal kellett szembesülnöm, hogy az öthengeres dízelmotor (a benzinessel megegyező hosszú persze) a karosszériában 3 cm-rel bal felé helyezkedik el. Ilyen formán, ha felrakom a C530-as váltót a benzinesre, akkor a tartókonzolainak a csavarfuratai meg annyival jobbra fognak esni. Ez így nem megy.

Közben meg eszembe jutott, hogy Lönci HGT turbós átépítése is ilyen váltóval volt és hogy miért passzoltak a tartói. Mert a jobb első motortartót a dízelről vette, illetve kompletten a szíjhajtás részegységeinek tartókonzolát. Ahogy az pl. a brazil turbósokon is volt gyárilag az ePer szerint. 
Most ezt újra kell gondolnom.