A legújabb axiam coupé gti vagy akár a city gto-nál mekkora a végsebbeség?
Engem nem a meg engedett 45 km/h érdekel.. Hanem akár 1-vagy 2 személyel lévő maximális sebbeség.
Ugye 80-van bele írva, de most ez mit takar? Mennyit tud menni:)?
-o----------o--------------o------------o-----------o------------o------------o-----------o----------
Úgy látom nem nagyon akad válaszoló , hát ennek szerintem több oka van . Egyrészt a téma nagyon kényes -- egy olyan járműcsoportról beszélünk ami hatóságilag kötött végsebességű . Ez okból nem szerencsés kiteregetni az elért rekordokat .
Másrészt a kérdés konkrét gyártmányra-típusra vonatkozik -- én ilyen kocsiban még utasként sem ültem . Azt meg tudnám esetleg mondani , hogy az általam eddig tesztelt talán tucatnyi járműnek mennyi volt a vég-illetve utazósebessége . Illetve azt tudnánk megmondani , hogy általában milyen sebességre képesek ezek a masinák , de a kiviteltől-motortól-keréktől függően van egy jelentős szórás .
Teszem hozzá : ez a mennyivel megy ? kérdés szinte kizárólag olyan emberek részéről merül föl akiknek (még) nincs mopedautójuk . Akinek van a két csoportra osztható : ha mopedautóba kényszerült ( jogosítvány) akkor nincs vita , el kell fogadni a helyzetet . Ha van "normális" jogsija ( mint például nekem ) akkor eldöntheti : vagy elfogadja ezt az általában 50-60-as tempót vagy normál gépkocsit használ . A mopedautósok nem lelkiznek annyit a sebességen , mint ahogy azt a kívülállók gondolnák -- ha a kocsi a megszokottól-elvárttól képest belassul akkor az műszaki hibát jelez és keresni kezdjük az okát , de egyébként nem ez a fő bajunk .
Egy mopedautó amikor típusbizonyítványt kap illetve elhagyja a gyárat akkor a végsebessége olyan bő 50 km/óra . A régebbiekből néhány hézagoló alátét kiemelése után egész elfogadható tempót lehetett kihozni . Akadt olyan gyártmány amelyiknél esztergáltatni kellett a variátoron . A cél jobbára az volt , hogy a normál városi sebességet fel tudja venni a kis csühögő .
A gyárak igyekeznek elejét venni az efféle tuningolásnak , talán , hogy a hatóságok ne nyaggassák őket -- emiatt az újabb gyártmányoknál a sebesség növelése komolyabb akadályokba ütközhet .
A több mint másfél évtizedes mopedautós pályafutásom során 7 féle motorral , valamint 8-10-11-12-es áttételezésű difivel találkoztam . Erre jön még a 10-es , 13-as vagy újabban 14-es kerék , többféle gumimérettel -- márpedig ezek összessége adja ki a végsebességet . Volt olyan tapasztalat egy szíjcsere 10-15 km/óra sebességváltozást jelent , akármelyik irányba .
Mivel a kérdezett típusok nem a legolcsóbb árfekvésű mopedek közé tartoznak , ezért valóban célszerű alaposan tájékozódni , de ennek legjobb módja személyesen felkeresni néhány mopedautóst . Ha másképpen nem akkor le kell ruccanni majd Sóstóra , a találkozóra .