Urak,
ma jártam az Ivanicsnál, s sikerült kipróbálni egy új V70-est. Leírnám az élményeimet.
A kocsi elsô ránézésre SZÉP. Az eleje nagyon hasonlít as S80-ra, de azért valamennyire más is, talán kisebb. A hátulján érezhetô a régi V70 öröksége. Az egész autó valahogy kicsinek tűnik, lényegesen kisebbnek, mint az elôdje. Ez persze csalóka, odaálltam a 850 mellé, és kiderült, hogy a két kocsi szinte ugyanakkora. Nem akartam hinni a szememnek, s megnéztem a katalógusadatokat, s az új V70 valóban kisebbnek bizonyult -- kerek 1 centivel.
Hosszabb vizsgálódás után sikerült rájönni a dolog nyitjára. A szélvédô felsô pereme az pont ott van, mint a régi V70-en, de maga az üveg sokkal laposabban ereszkedik, legalább 30 centivel hosszabb. Így a motorháztetô rövidült meg jelentôsen, ráadásul az S80-szerű csôr miatt a kocsi homlokfala eléggé íves, nem úgy, mint például a 850-en, ahol szinte egyenes, téglaszerű. Többek között emiatt az optikai trükköcske miatt is látszik kisebbnek a most debütáló V70. A hatást erôsíti, hogy a szélvédô alsó pereme és a motorháztetô hátsó végének kivágása között jó nagy helyet hagytak, így is rövidítve a kocsi orrát, persze optikailag. A helyet itt egy legalább 3 centis nagy fekete műanyag felület pótolja, ami szerintem nem sikerült szépre. A kocsi orra laposabbnak is tűnik, azért, mert a már említett csôr, azaz a motorháztetô domborulata mellett két oldalt a lemez lépcsôzetesen esik.
Szép a kocsi hátulja is. Az hátsó ablak nagyon szépen fordul át a tetôvonalta, illetve nem fordul, mert a régebbi V70-tôl eltérôen az üveg a függôleges síkban véget ér, viszont olyan szépen integrálták a felsô élébe a 3. féklámpát, hogy az fantasztikus. A hátsó lökhárító is sokkal elegánsabb, filigránabb lett. Az S80-ra hajazó hátsó lámpasorok formaterve érdekes átmenet az S80 és a régi V70 lámpái között, egyértelműen utal a közös rokonságra.
A kocsi oldalról sok részletében nagyon hasonlít elôdjére, ugyanazok a formai megoldások találhatók sok esetben, mint például a csomagtér oldalablakainak kiképzésénél, vagy az ajtók megoldásánál. A kilincsek kicsit japánosak, süllyesztettek lettek, nem tudom, ez tetszik-e.
A beltér. Hát, itt is érezhetô az S80-as rokonság, de ennek szinte már semmi köze nincs a régi, 850-essel leköszönt bumfordi skandináv bájhoz. Puha formák, semmi derékszög. Ezzel együtt nem ronda.
A fabetét még mindig igazi fa, a bôr fantasztikusan finom és gyönyörű, bár az ülések szabása a 850-ben szebb. A beltér illat az valami leírhatatlan, de még a motortérbôl is olyan kellemes illat áradt, hogy az meglepô volt. Egyetlen dolog volt ami nem tetszett, ez a túl alacsonyan húzódó műszerfalpárna. Ez nem növeli a térérzetet, hanem inkább csökkenti. Nincs az a "volvós" érzése az embernek, hogy masszív anyag öleli körül, jóval az átlagos övmagasság felett. A vezetôülésbôl nem látni a kocsi orrát. A műszerfal egységnél még egy dolog nem stimmelt, mégpedig az, hogy az utasoldali légzsákot úgy helyezték el, hogy az berobbanáskor széttépi a felsô műszerfal párnát, így az egészet cserélni kell. A 860-esnél van egy kis "ajtó" a légzsáknak, azon keresztül nyílik ki, bár erre azt mondta a szerelô srác, hogy ittis cserélik az egész műszerfalat. Hmm.
A középkonzol félelmetesen széles, a belsô tér kb akkora, mint a 850-ben, azaz bôséges. A felszereltség elég jó, a rádió mellett integrált telefon á lá S80, a kormányról is vezérelhetó telefon, rágió, tempomat, kitudjamégmi. Csúcshifi 10 hangszóróval, Dolby Surround, igazi mélynyomó láda a raktér padlójába süllyesztve. Két fokozatú ülésfűtés, intelligens légzsák, (érzékeli, ha nincs bekapcsolva az öv, az elsô ülésen ülô utas súlyát), elektronyomsan behajtható tükrök, bennük kültéri világítás. Csomagtérben szivargyújtó aljzat, a hátsó ajtó belsô záró fogantyúi végre jó jelyen s egybôl 2 darab is, az ajtó alsó élébe rejtve. Intelligens klíma, érzékeli a külsô levegô szennyezettségét, s automatikusan belsôlevegô-keingetésre kapcsol. A fedélzeti számítógépnek 4 LCD kijelzôje van szövegesen figyelmeztet mindenre. A belsô kilincsek nagyon szépen formáltak, és nagyon dögös matt fémbôl készülnek. Millió tárolórekesz, rögzítési pont, miazmás. Az elsô ülések elejé kis tasak.
Biztonság felsô fokon, 6 (8?) légzsák széria, övfeszítô, középkonzolról zárható központi zár és gyerekzár, amit végre nem az ajtón kell állandóan átállítani. DSTC / STC. etc... etc...
Vezetés: A 2.3 literes, 250 lovas T5-ös motorral szerelt darabot próbáltam. A menetteljesítményei kb megegyeznek az én 850-esemmel, ez annak köszönhetô, hogy kb 200 kilóval nehezebb. A katalógus is hasonló adatokat ad meg. A futóműve lágyabb és jobban csillapított, csendesebb és jobban elnyeli az úthibákat, de szerintem kevésbé stabil. A motor elég csendes, nincs az a dögös bugyborékoló hangja, mint a régi T5-nek, inkább villanymotor szerű, de legalább ugyanúgy húz. Talán nyomatékosabb is. Hatszát kilóval lehet terhelni a kocsit, ami nem kevés. A fék frenetikus, SOKKAL jobb, mint a 850-é, úgy harap a legkisebb nyomásra is, hogy majd kiestem az ablakon. 16 colos hűtött féktárcsák. A kuplung vajpuha, ez nem tetszett, nôi autóba való dolog.
Összegezve: szerintem az új V70 nagyon jóra sikeredett, sokkal szebb, mint az S80, kevésbé amerikás, inkább európai kinézetű. Ez nagyon tetszik! Úgy tűnik, inkább a 850 hagyományait folytatják, mint az S80-ét, de azért kicsit utalnak az új arculatra. Kevésbé tégla formájú, de nem is végletekig legömbölyített a karosszéria, egyértelműen Volvo. Szuper.