zordonC3 Creative Commons License 2022.06.27 0 0 14464

Sziasztok!

 

Nem hiszem hogy választ tudok kapni, de hátha... Előre: szoftverfejlesztő vagyok, itt nagyon nagyon régi tag de ezer éve nem írtam. Van 7m hosszú aknám, és most már rengeteg komoly cuccom mégis ott áll szegény C3-as a garázsban.

 

Tünet: kifelé a garázsból első rugó off. Épp hogy vissza tudtam tolni, kutyacsont le (nagy nehezen), rugó maradványai flexszel le, lengéscsillapító alsó csavarja le, lefelé lekalapáltam róla a féltengelyt, kevés (1dl) váltóolaj kijött. 

 

Lengéscsillapító vissza sem tol, kuka, rugó ugye kuka, cseréltem toronycsapágyat is még porvédőt ütközőt is, vadiúj lengéscsillapító, rugó. Rugóösszehúzóval összeraktam az egész gólyalábat ... és itt szívtam meg. 

 

A kocsi felemelve egyik oldalról emelővel, de a féltengelyt nem szedtem le, talpast nem szedtem le, féltengelyt szerintem nem is lehet így kitolni pedig az útmutatók ezt mondják.

 

1. Hogyan lehet a komplett összeszerelt gólyalábat visszatenni úgy hogy ne kelljen a kerékagynál lévő 30-as összerohadt beütögetett szélű csavart leszedni vagy leszedni a talpast? a féknyerget egyik oldalon kilazítottam, de így is 5 centivel hosszabb a gólyaláb mint amennyi helyem van hogy betegyem :(((

 

2. A toronycsapágy tetején vagy az a apró tüske aminek (nem is C3 lenne) két lyuk van felül a tetején, ahová a rugótányér felülről csavarral rögzítődik. Ilyen kiálló kis 1 centis pöcök. Melyik irányba kell visszatenni az egész gumi toronycsapágyat? A tüske befelé vagy a kerék felé (kifelé) van? Kérlek bárki fotózzon le nekem egy összerakott c3-ast a motortér irányából mert szerintem sok évvel ezelőtt a kókler szerelőm a másik oldalt is fordítva tette be tehát onnan nem tudok puskázni.

 

Citroen C3/I 2002, 1.6 digit klíma, exclusive és első tulajdonosa vagyok :(((((((

 

Nagyon szépen köszi ha valaki csinált ilyet, ott áll a kocsi hetek óta a garázsban és meghasad a szívem, van tartalék másik autó de én C3-assal akarok járni a nyárban :)