kiggyo Creative Commons License 2022.06.25 0 0 49642

Köszönjük a kimerítő leírást, sajnos szegediként nem volt időm elmenni megnézni még...

 

A megoldás valóban elég nyakatekert, de ilyen kevés futáshoz teljesen mindegy hogy kidob-e az ember 20-30% hatásfokot mindenféle varióval, plusz gyorsítás-lassítással.

 

Ami nekem gyanús volt eredetileg is az a hatótáv, a számaid is igazolják hogy az mese lehet.

Azok az akksik újkorukban is kevesebb mind 4kWh-t tudtak tárolni, 1/20C kisütés mellett (4A).

1 órás kisütéssel (80A) ennek már csak a 60%-a vehető ki belőle, ez a baromi nagy hátrányuk.

 

Ezzel a konfiggal egy közel 15kWh/100km fogyasztást tippelnék a járgányra, nekem felesleges súly, áttéletelek, modern IPM motor, vektoros vezérlés, BMW i3 akksi és jó töltő mellett 9-10kWh/100km a konnektornál mérve nyáron, 15kWh/100km télen a fogyasztás.

 

Ha a 15kWh-val számolunk, és egy 4kWh*60% kapacitással akkor 16km hatótáv jön ki.

Legyen 20, de annál nem hinném hogy több tud lenni...

 

A váltós történet árnyaltabb lesz ha végiggondolod az alábbit:

A modern motorok teljesítménye gyakorlatilag állandó, a nyomatéka csökken a fordulat emelkedésével.

10kW-ot ad le 100-as és 5000-es fordulaton is, a hozzá tartozó nyomaték csökken.

Azaz hiába áttételezed át, raksz rá váltót annyit érsz el hogy magasabb fordulaton ad le pont ugyanannyit a motor.

 

Ami miatt mégis néhány gyártó rak rá váltót (porsche):

A motor max nyomatéka korlátozza hogy mennyire lehet gumit füstöltetni induláskor. Ezért oda áttételezik ahol ez a legideálisabb. Azonban így a maximális fordulatát eléri a motor 150-200 km/h-nál, ami égő a nolimites német pályán, ezért kell bele egy nyújtó fokozat ami egy bizonyos tempó felett változtat az áttételen.

 

azaz a fordulatszám TARTOMÁNYA nem elég a motornak arra az üzemre. 

 

Ez egy mopedautós, városi autós üzemben egyátalán nem korlátoz. 

 

 

Előzmény: Bakancs4 (49641)