Köszönjük a kimerítő leírást, sajnos szegediként nem volt időm elmenni megnézni még...
A megoldás valóban elég nyakatekert, de ilyen kevés futáshoz teljesen mindegy hogy kidob-e az ember 20-30% hatásfokot mindenféle varióval, plusz gyorsítás-lassítással.
Ami nekem gyanús volt eredetileg is az a hatótáv, a számaid is igazolják hogy az mese lehet.
Azok az akksik újkorukban is kevesebb mind 4kWh-t tudtak tárolni, 1/20C kisütés mellett (4A).
1 órás kisütéssel (80A) ennek már csak a 60%-a vehető ki belőle, ez a baromi nagy hátrányuk.
Ezzel a konfiggal egy közel 15kWh/100km fogyasztást tippelnék a járgányra, nekem felesleges súly, áttéletelek, modern IPM motor, vektoros vezérlés, BMW i3 akksi és jó töltő mellett 9-10kWh/100km a konnektornál mérve nyáron, 15kWh/100km télen a fogyasztás.
Ha a 15kWh-val számolunk, és egy 4kWh*60% kapacitással akkor 16km hatótáv jön ki.
Legyen 20, de annál nem hinném hogy több tud lenni...
A váltós történet árnyaltabb lesz ha végiggondolod az alábbit:
A modern motorok teljesítménye gyakorlatilag állandó, a nyomatéka csökken a fordulat emelkedésével.
10kW-ot ad le 100-as és 5000-es fordulaton is, a hozzá tartozó nyomaték csökken.
Azaz hiába áttételezed át, raksz rá váltót annyit érsz el hogy magasabb fordulaton ad le pont ugyanannyit a motor.
Ami miatt mégis néhány gyártó rak rá váltót (porsche):
A motor max nyomatéka korlátozza hogy mennyire lehet gumit füstöltetni induláskor. Ezért oda áttételezik ahol ez a legideálisabb. Azonban így a maximális fordulatát eléri a motor 150-200 km/h-nál, ami égő a nolimites német pályán, ezért kell bele egy nyújtó fokozat ami egy bizonyos tempó felett változtat az áttételen.
azaz a fordulatszám TARTOMÁNYA nem elég a motornak arra az üzemre.
Ez egy mopedautós, városi autós üzemben egyátalán nem korlátoz.