azt a tróger ............!
nem indult meg a kurvinyek pedál.
pedig, napokkal ezelőtt nyakon borítottam olajjal, a menetes részt ahogy benne van a hajtókarban.
15-ös villáskulcs elő, kalapács, sajnos nem túl nagy.
püföltem, de nem lazult meg sem a jobb, sem a baloldali.
a villáskulcsnál amikor ráfeszítettem szinte éreztem , hogy hajlik , á nem erőltetem , csak eltörik ez a villáskulcs is.
néztem a neten, van direkt pedálkulcs is, legfeljebb veszek+ egy izmosabb kalapácsot, a kettő együtt ötezer felett van.
az új pedálszettet 800 forintért vettem, ha akkor a meglevő villáskulccsal kitudom tekerni , már rég túl lennék rajta.
utána jutott eszembe, hiszen hétköznap van, nyitva van a bringabolt, + volt ott szerviz is.
próba-cseresznye, hátha kilazítják a két pedált, normál esetben 2 perces rutinmunka.
úgy is volt, fiatal szerelő, már hozza is a pedálkulcsát, ránézésre combosabb mint a sima, erőlködik jobbra-balra , azzal sem indul.
mondom neki, nagyobb kalapáccsal rá kéne baszni.
hozza a kalapácsot, de eléggé xar így ütlegelni, hogy a bringán felszerelt állapotban van a pedál, nyeklik-nyaklik össze-vissza,
nagy nyomaték nem tud kialakulni.
azt mondja, meg kéne fúrni a pedáltengelyt és úgy kioperálni , de ahhoz ott kéne hagyni, a faxom tudja meddig.. ez felejtős.
persze, a pedált szét lehetne szedni a másik oldalról is, és rá applikálni a műanyag taposót, de nem tudni , hogy az újé
rápasszolna-e?
vagy a hajtókart lehúzni, aztán satuba befogni és úgy leszedni a pedált.
régebben ez nem okozott gondot, megvoltak a megfelelő eszközök hozzá.
pedig, a pedáltengely menete nincs szétrohadva, egyszerűen csak bele van sülve a hajtókarba
és mivel előrefelé van a behajtás+ a hajtástól jól belerágódott a hajtókar anyagába.
az a helyzet, a kellő nagyságú nyomaték hiányzik, máskülönben már megindult volna.