csíkos-háTTú Creative Commons License 2022.06.10 -2 3 31933

Jó lesz az a "PIKO" Gützold-nak is!:-)) (Lévén az eredeti konstrukció az Gützold volt, csak államosították, és beolvadt a VEB PIKO-ba...)

No, a lényeg! A fojtótekercseket nem kell feltétlenül cserélni, maradhatnak. Viszont, ahogy előttem is írták, van a mozdonyban egy 47nF kondenzátor, és gyártási verziótól függ, de általában a motor alatt találod meg. Azt mindenképpen vedd ki, mert bezavar!

És még egy tanács: mielőtt beforrasztod a dekódert, vedd ki a motort, és pucold ki a berakódott kefeportól! Le kell venni a kefetartó pajzsot, majd sebbenzines fülpucolóval szedd le a kommutátorokról a szennyeződéseket (ha nagyon igényes vagy, akkor fel is polírozhatod őket nagyon óvatosan), és egy vékony tűvel szedd ki a légrésekből is az oda berakódott kefeport. Ha gondos gazdája volt, akkor biztos, hogy olajos is a szennyeződés, az meg zárlatossá teheti a motort. Tisztítsd meg a keféket is! Különben hiába dolgoztál, 10 fordulat alatt újra visszakenődik az egész! Ha készen vagy, szereld össze, és a motor tengelyének furatába fogpiszkálóval vigyél fel belülre egy pici zsírt, mielőtt ráhúzod a pajzsot a tengelyre. A tengely által kinyomott felesleges zsírt töröld le!

Meg persze érdemes átnézni a modell áramszedését, a kerekek felületét, és a mechanika többi részének sem árt, ha kap egy kis kenést. De nem a fogaskerekek felületére kell, hanem a tengelyekre.

Előzmény: CsontosPeti (31928)