Pontosan ahogy írod. a Vpp az a példánál 2x15V lesz.
"Még ami érdekes lehet, hogy bár nem olvastam utána, de a magas DCC fesz azért gáz, mert a dekóderek többsége ráengedi a teljes feszt a motorra csak impulzusszélességet modulál, tehát azzal állítja be a vonat sebességét. Ez szerintem bizonyos szempontból igénytelenség, de lehet, hogy csak nem értek hozzá vagy máshogy van."
Ez így van, a dekóderben a diódahídon esik még 1,4 V körüli értéket a feszültség (ez függhet a felhasznált hídtól, és a dekóder felépítésétől), és ami utána van az lesz majd az a belső feszültség amiből a motorvezérlő előállítja a PWM jelet.
Pl. ha a sínfesz 20V, akkor 18V körüli PWM-el fogja hajtani a motort a dekóder, ami nem feltétlenül jó hosszútávon (melegedés).
A motorok jellemzően 12-14V-osak a H0 modellekben, és ha visszaszámoljuk, akkor ki fog jönni, hogy 14-15V az optimális sínfeszültség H0 méretarányban. Annyi még, hogy sínfesz nem feltétlen egyenlő azzal ami a központba bemegy (pl. z21-nél -1 V-al kell számolni), illetve kijön, mert ha van árammérésen alapuló foglaltságérzékelés, akkor az is levesz 1V-körül.
Dióhájban ennyi, aztán majd aki jobban benne van még kijavíthat.