>Ritka nagy vacak lehet az ilyen!
Az Egyesült Államok leghíresebb vasútmodell klubjáról beszélünk, amely a San Diego Vasútmodell Múzeumban működik, minden témában gyártói kapcsolatokkal rendelkezik, és a jelzett szerző egy mobiltelefonokba való chipeket gyártó cégnél dolgozott fejlesztőként a nyugdíjba vonulása előtt. Feltehetőleg a világ top 20 DCC üzembentartója között van. Ha az ő pályája vacak, akkor nem tudom, egy átlag modellezőé micsoda.
>ha a saját, belső tápfeszültsége már stabilizálódott, hogy az ilyen un. bekapcsolási tranzienseket távol tartsa a síntől
Ja, hát senki nem beszélt az erősítő bekapcsolási tranzienséről, az nyilván az erősítő gyártójának a problémája. Az NCE rendszere nyilván megoldja ezt. A probléma a modellek bekapcsolásakor keletkezik: motorok, hangszórók, szolenoidok: a DCC-n élő áramköri elemek is erősen induktívak, ráadásul óriási in-rush áram jelenik meg. Na ilyenkor van ott a 20-40 V - csak piszok nehéz kimérni. Pont amiatt, hogy nagy és komplikált áramkörről beszélünk, a sínfeszültség oszcilloszkópos képe szinte nem is tér el a szabványostól. A dekóderkimeneteken viszont ilyenkor ott a túlfesz, úgy a motorkimeneten, mint a funkciókimeneteken.
>fűteni fogja a semmit
De mi? Két, egymástól elszigetelt elektróda van benne. A Roco egyenesen úgy tervezi a mozdonyainak egy részét, hogy a világítás kapcsolja a füstöt, tehát kvázi mindig működik. Aztán mégsincs ebből tömeges baj.
>Persze, és itt vissza is lehet kanyarodni oda, hogy a pálya áramellátása rendben van-e? Ugyanis jól kötötte be, legalábbis a leírása alapján, és reméljük nem vétett zárlatot egy szigeteletlen kötéssel.
Igen, fotók, videók, mérési adatok nélkül ez esélytelen. Ugyanakkor fizikailag lehetetlen dolgok tesztelésével is kár tölteni az időt.
>De az nem megoldás semmire, hogy egy ócska trafóval (ROCO 10725) felküldjük a DCC sínfeszt az egekbe, ráadásul szabályozatlanul, hogy lássunk mi történik. Ilyenkor szokott a dekóder, vagy más elektronika füstölni a Seuthe helyett.
Tökéletesen igaz. Amire nincs tervezve a cucc, azzal kár próbálkozni, sőt, nagy az esély a bajra.