Kedves haliho,
Abban egyetértünk, hogy az alapveto baj a rendszerrel van. Csakhogy, ha a rendszer alapvetoen rossz, akkor minden rossz.
Kezdjük az oktatókkal. Az oktatók ugyebár szintén jórészt ezt az egyetemet végezték. Büszkék arra, hogy nekik sikerült átvészelniük ezt a szopatást, mert hiszen ok erosek, céltudatosak. stb...
Ok is szórakoznak a diákokkal, mert hiszen ezt tanulták. Jogorvoslat persze nincs. Minek ?
Megteheti azt a vizsgáztató, hogy írásbeli 10 pontos feladatra 2 pontot ad csak, hiába jó a feladat, teljesen. S mikor odamegy reklamálni a hallgató, azt mondja, tényleg. Erre lehet több pontot adni, mondja, s ad 3-at. (a 10-bol)
Ez arrafelé teljesen természetes.
(az öreg baka szopatja a kopaszt szindróma)
4. évben a diákok nagy része dolgozik, írod.
A diákok javát elszívják a multik. Már egyetemista korában jól keres némelyikük. Persze a tanszékek is szívnak fel, embereket. Milyen szempontok alapján válogatnak ? Hogy jól tudnak majd tanítani ? vagy hogy empátiakészségük nagy ?
Rosseb. Kit érdekel a tanítás ?
Mi az érdekes ? Hogy hasznát tudják e venni, a kutatási pénzek megszerzésében, vagy pedig a fonök cégében hasznosíthatóak-e.
Néha az embernek az a kényszerképzete, hogy a diákra, mint fölösleges rosszra tekintenek, akik akadályozzák a megélhetésükért végzendo munkájukban oket.
"Ráadásul messzire vezető okokból (Bokros csomag, nemzetközi szervezetek bölcs tanácsai) nagymértékben leépítettük a tantermi gyakorlatokat, mert az ember (és pénz) igényes."
Hát igen. Mérnök az, aki körülnéz, felismeri a problémát, és tud is rá megoldást keresni.
Tantermi gyakorlatok nélkül hogyan fejlodik ki ez a problémamegoldó készség ? Az egy dolog, hogy meg-meghal évente 1-2 kölök, azt el lehet kenni, meg lehet magyarázni a bizonyítványt, de azt mivel magyarázzátok meg magatoknak, hogy a kezetek közül mérnökök generációi kerülnek ki úgy, hogy nem tanulták meg, hogyan kell önálló munkát végezni ?
A mérnökségnek a kreativitás a lényege, és ezzel a módszerrel a seggelos jogászképzés színvonalára sikerült lezülleszteni a szakmát.
Nem is tudnak tanulni, írod. Hát ez tényleg így van. Van ember, aki segít nekik ? Hány ember sikkad el, aki, tehetséges, jóeszu, kreatív, csak ezen a kezdeti nehézségen kellene átlendíteni ?
Nem tetszik neked W. Gy. hozzáálása, írod.
Milyen alapon ítéled el ? O csak egy a sok kreatúrátok közül. Nem egy doktoranduszt van szerencsém ismerni, mind ilyen cinikus.
S mitol lettek vajon ilyenek ? Nézzetek már magatokba, nem ezzel a szemlélettel jöttek az egyetemre, x évvel ezelott. Ti csináltatok ilyen embert belolük.
Ideje volna lépni. De ez önvizsgálat nélkül nem megy. Hová lettek ennek az egyetemnek a szép hagyományai ? Hová lettek a mérnöki szakmának a hagyományai ?
Hogy röviden összefoglaljam a véleményemet :
oktatásból elégtelen.
emberségbol elégtelen.
A probléma csak az, hogy a ti hibátoknak mások isszák meg a levét. Szégyellhetitek magatokat.