"Pál az 1Kor5:7-ben világossá tesz valami nagyon fontosat, nevezetesen azt, hogy ő (Pál) Isten fia megáldozását, nem engesztelő áldozatként értelmezi."
És még négyféle áldozatként...Lásd, kigyűjtöttem:
1./ Engesztelő áldozatként:
Rm 3:25 „Kit az Isten eleve rendelt engesztelő áldozatul, hit által, az ő vérében, hogy megmutassa az ő igazságát az előbb elkövetett bűnöknek elnézése miatt,”
2./ Bűnért való áldozatként:
Gal 1: 3-4. „Kegyelem néktek és békesség az Atya Istentől, és a mi Urunk Jézus Krisztustól, A ki adta önmagát a mi bűneinkért..."
Zsid 9:28. „Azonképpen Krisztus is egyszer megáldoztatván sokak bűneinek eltörlése végett,..."
3./ A földtulajdon ígéretének zálogaként: (amit a héberek soha nem kaptak meg, csak az ígéret volt meg nekik...)
Ef 1:14 „A ki [Jézus] záloga a mi örökségünknek Isten tulajdon népének megváltatására,”
Zsid 9:15 „És ezért új szövetségnek a közbenjárója ő, hogy meghalván az első szövetségbeli bűnök váltságáért, a hivatottak elnyerjék az örökkévaló örökségnek ígéretét.”
4./ Páskha bárányként:
1Kor 5:7 „…mert hiszen a mi húsvéti bárányunk, a Krisztus, megáldoztatott érettünk.
5./ A fiúság elnyeréséért:
Gal 4:5 „Hogy a törvény alatt levőket megváltsa, hogy elnyerjük a fiúságot.”
Erről ennyit...
"Ez azért nagyon fontos vers, mert ez az egyetlen evangéliumokon kívüli utalás arra, hogy az Isten Fia megáldozása a Pészahoz kötődik a páli teológiában."
A négy másik is csak a páli ideológiában jelenik meg...
"A húsvéti (Pészah/Elkerülés ünnepe) hagyománynak viszont semmi köze sincs az emberi bűn megbocsátásához, az engeszteléshez."
Én tudom, meg Te is tudod, de a hívők többsége nem tudja. Meg azt sem tudják, hogy a másik háromhoz sincs köze... Megsúgom, az egyház sem tudja. (pontosabban nem akarja tudni...:D)
"Dogmatikailag az ~ [áldozat] fogalmát úgy kell kifejezni, hogy beleférjenek a vallástört. adatok, továbbá Krisztus kereszt~a és az Egyh. ~a, az Eucharisztia ünneplése. Nem járhatunk el úgy, hogy a vallástört-ből vett ~-fogalmat alkalmazzuk Krisztus kereszt~ára, s így állítjuk róla a teljességet, hanem éppen fordítva: a kinyilatkoztatás alapján igazoljuk, hogy Krisztus kereszthalála valóban engesztelő ~ volt a világ bűneiért," http://lexikon.katolikus.hu/A/%C3%A1ldozat.html
Egyáltalán milyen nyilatkozat alapján, hol van ez leírva az evangéliumokban? - Sehol! És a másik négyről miért hallgat?
"Ezt a két különböző áldozati hagyományt keverték össze a későbbi keresztények,"
A keresztények semmit nem kevertek össze, a kutyulás Pálnál olvasható. Ő volt aki az egész áldozatiságot kitalálta, és a kereszténység úgy, ahogy volt fölnyalta...
"ami azt eredményezte, hogy a keresztény hagyományban a Fiú halála engeszteléssé, áldozattá vált az emberiség bűneiért."
Tulajdonképpen igen, de ennek semmi köze sem Jézushoz, mint szenvedő alanyhoz, sem pedig az általa képviselt megbocsájtás eszméjéhez. A kettő homlokegyenest ellentétes felfogást követel meg, ami Jézus és a zsidók között élesen meg is mutatkozott az evangéliumokban.