kitadimanta Creative Commons License 2022.04.12 0 0 24599

"Pál az 1Kor5:7-ben világossá tesz valami nagyon fontosat, nevezetesen azt, hogy ő (Pál) Isten fia megáldozását, nem engesztelő áldozatként értelmezi."

És még négyféle áldozatként...Lásd, kigyűjtöttem:

1./ Engesztelő áldozatként:

Rm 3:25 „Kit az Isten eleve rendelt engesztelő áldozatul, hit által, az ő vérében, hogy megmutassa az ő igazságát az előbb elkövetett bűnöknek elnézése miatt,”

2./ Bűnért való áldozatként:

Gal 1: 3-4. „Kegyelem néktek és békesség az Atya Istentől, és a mi Urunk Jézus Krisztustól, A ki adta önmagát a mi bűneinkért..."

Zsid 9:28. „Azonképpen Krisztus is egyszer megáldoztatván sokak bűneinek eltörlése végett,..."

3./ A földtulajdon ígéretének  zálogaként: (amit a héberek soha nem kaptak meg, csak az ígéret volt meg nekik...)

Ef 1:14 „A ki [Jézus] záloga a mi örökségünknek Isten tulajdon népének megváltatására,”

Zsid 9:15 „És ezért új szövetségnek a közbenjárója ő, hogy meghalván az első szövetségbeli bűnök váltságáért, a hivatottak elnyerjék az örökkévaló örökségnek ígéretét.”

4./ Páskha bárányként:

1Kor 5:7 „…mert hiszen a mi húsvéti bárányunk, a Krisztus, megáldoztatott érettünk.

5./ A fiúság elnyeréséért:

Gal 4:5 „Hogy a törvény alatt levőket megváltsa, hogy elnyerjük a fiúságot.”

 

Erről ennyit...

 

"Ez azért nagyon fontos vers, mert ez az egyetlen evangéliumokon kívüli utalás arra, hogy az Isten Fia megáldozása a Pészahoz kötődik a páli teológiában."

A négy másik is csak a páli ideológiában jelenik meg...

 

"A húsvéti (Pészah/Elkerülés ünnepe) hagyománynak viszont semmi köze sincs az emberi bűn megbocsátásához, az engeszteléshez."

Én tudom, meg Te is tudod, de a hívők többsége nem tudja. Meg azt sem tudják, hogy a másik háromhoz sincs köze... Megsúgom, az egyház sem tudja. (pontosabban nem akarja tudni...:D)

"Dogmatikailag az ~ [áldozat] fogalmát úgy kell kifejezni, hogy beleférjenek a vallástört. adatok, továbbá Krisztus kereszt~a és az Egyh. ~a, az Eucharisztia ünneplése. Nem járhatunk el úgy, hogy a vallástört-ből vett ~-fogalmat alkalmazzuk Krisztus kereszt~ára, s így állítjuk róla a teljességet, hanem éppen fordítva: a kinyilatkoztatás alapján igazoljuk, hogy Krisztus kereszthalála valóban engesztelő  ~  volt a világ bűneiért," http://lexikon.katolikus.hu/A/%C3%A1ldozat.html

Egyáltalán milyen nyilatkozat alapján, hol van ez leírva az evangéliumokban? - Sehol! És a másik négyről miért hallgat?

 

"Ezt a két különböző áldozati hagyományt keverték össze a későbbi keresztények,"

A keresztények semmit nem kevertek össze, a kutyulás Pálnál olvasható. Ő volt aki az egész áldozatiságot kitalálta, és a kereszténység úgy, ahogy volt fölnyalta...

 

"ami azt eredményezte, hogy a keresztény hagyományban a Fiú halála engeszteléssé, áldozattá vált az emberiség bűneiért."

Tulajdonképpen igen, de ennek semmi köze sem Jézushoz, mint szenvedő alanyhoz, sem pedig az általa képviselt megbocsájtás eszméjéhez. A kettő homlokegyenest ellentétes felfogást követel meg, ami Jézus és a zsidók között élesen meg is mutatkozott az evangéliumokban.

 

 

Előzmény: balivi (24591)