ViziPucok Creative Commons License 2000.01.31 0 0 37
Helló mindenkinek!!

Hétvégén kicsit meggyalultam a PRINCE-t, es nehany hasznos dolgot talaltam:
A legfontosabb, hogy biztosan összeadásról van szó. Ez már mindkettőnknél bebizonyosodott. Én az első pálya kódjait adta össze (programmal, hogy kisebb legyen a hiba%), de az eredmény nem vezetett semmire.
Viszont találtam egy fontos részt. De elöbb egy kis kitérő:
MInden pálya kezdő kódja 0F 09 (a számok mostantó HEX-ben lesznek). Ez után van egy szám, majd indul a térkép. A képernyők között (erre még mindig nincs valami jó szó?) Semmi választót nem találtam. Majd a pályák között van egy kazal szemét(?). Az átvezető pálya, ahol a kódot kérdezi, az az első pályához tartozik (talán azért nem lett meg az összeg, mert azt nem számoltam hozzá....)
Igy a következő a pályák felállása:
1. pálya kezdete: 909 (dec. 2313) hely, előző számok: 0F 09 A2
2. pálya kezdete: 120B (dec.4619) hely, előző számok: 0F 09 9D
3. pálya kezdete: 1B0D (dec. 6925) hely, előző számok: 0F 09 D7
4. pálya kezdete: 240C (dec. 9228) hely, előző számok: 0F 09 71

Amit találtam az az, hogy a 0F 09 utáni szám nem tartozik a térképhez, de a nagysága befolyásolja a pályaellenörző kódot. Vagyis szám + SZUM egységek = állandó . Vagyis az a szám változtatásával lehet újabb elemeket bevinni. Az elemek összege pedig lehet, hogy csak 1 számon tárolódnak, és az többször is körbefordulhat...

Más.
Próbáltam memória-törővel is, mert akkor nem kell a kóddal vacakolni, így sikerült majdnem teljesen megfejteni az egységek kódjait. Érdekes, hogy egységek 20-tól ismétlődnek. Valószüleg csak a kód miatt. Tehát a "semmi" kivejezhető 00, 20, 40, stb... számmal is.
Egyes elemek csak bizonyos pályán léteznek. Pl. a 4. pályán lévő tükröt nem lehet betenni az első pályára. A pályafüggő számok után zárójelbe teszem a pálya számát.
Fontos, hogy a tüske csak akkor működik jól, ha van mellette valami. 1-magában a levegőben nem müxik rendesen, de azért kinyirja az eltévedteket...
A pálya színe, palota/börtön máshol van. Az egységek száma nem változik.
Az ital (kicsi/nagy/fejreállít/lebegés) nem az egység számában van megadva. Azt valahol máshol kell keresnünk.
A háttér (tégla, ablak) a program teszi be, attől függően, mekkora üres hely van. Ezt nem lehet módosítani...
És akkor következnek az egységek:
00 Semmi
01 Járat
02 Járat+tüske
03 Járat+oszlop
04 Járat+ajtó a jobb oldalt
05 Ajtó záró
06 Ajtó nyitó
07 Oszlop 2 (talán a palota részen az ajtó feletti dekoráció)
08 ? (talán a palota részen dekoráció)+járat
09 ? (talán a palota részen dekoráció)+járat
0A Ital
0B Leeső járat
0C Oszlop 3 (talán a palota részen az ajtó feletti dekoráció)
0D Tükör (4)
0E Járat+törmelék
0F Ajtó nyitó (nagy ajtó???)

10 Nagy ajtó bal felel
11 Nagy ajtó jobb felel
12 Járat+fogsor (3-)
13 Járat+fáklya
14 Fal
15 Járat+csontváz
16 Járat+kard
17 ? (talán a palota részen dekoráció)+járat
18 ? (talán a palota részen dekoráció)+járat
19 Oszlop 4 (talán a palota részen az ajtó feletti dekoráció)
1A Boltív (palota)
1B Boltív2 (palota)
1C Boltív3 (palota)
1D ?
1E Járat+fáklya+törmelék
1F Ez megjelent, de nem ismertem fel...

Ezek alapján már nehezen, de lehet saját pályát készíteni. Az első pálya kis változásokkal is nagyon durvává tehető...

Az az ötletem támadt, hogy extra.hu-n regisztrálok egy oldalt, ahova fel lehet majd rakni a pályákat, meg a törés eredményeit. Persze az ötleteket továbbra is itt beszélnénk meg, de a változások miatt ne kelljen az egészet újra leírni.