Egy kis dax történet: ST50 --Az európai és amerikai piacokra való exportra szánt első Dax sima, sima és könnyen vezethető volt. Valódi, szórakoztató karaktere miatt a kemény, tapasztalt versenyzők és hobbibarátok körében egyaránt visszhangra talált. Sokat volt használva kétkerekű túrákhoz.
A motor a szabványos Super Cub motoron alapult, de a szívó- és kipufogórendszerek módosításával, hogy nagyobb nyomatékot produkáljon alacsony és közepes fordulatszámon.
50cc-es változatban kapható. és 70 cm-es, a Dax 3 sebességes automata centrifugális tengelykapcsolóval, teleszkópos első felfüggesztéssel, hidraulikus hátsó felfüggesztéssel és széles abroncsokkal rendelkezik, egyedi futófelülettel a stabilitás és a tapadás érdekében még terepen is.
1972 ST90 Mighty Dax
Az ST90 Mighty Dax merevebb T-alakú vázzal, szélesebb, függőlegesebb, egyedi stílusú „mini majom” kormánykerékkel, magas első szárnyakkal és nagyobb motorral rendelkezik, amely nagyobb végsebességet és jobb gyorsulást ígért. Az új, nagyobb, 14 hüvelykes kerekeken félig terep abroncsok vannak a jobb tapadás és a nagyobb stabilitás érdekében, még terepen is.
Az egyértelműen az RV (Recreational Vehicle) szabadidőjárművek piacát célzó Nauty Dax úgy fejlődött, hogy még jobb vezetési teljesítményt és stabilitást kínáljon egyenetlen terepen. Változások a szelep időzítésében és a végső sebességváltóban - immár 4 áttétellel - növelték a nyomatékot alacsony - közepes fordulatszámon. Az új kipufogóval, üzemanyagtartállyal, oldalburkolatokkal és egyedi, téglalap alakú fényszóróformával a Nauty Dax teljesen lapos nyereggel és merész színpalettával is rendelkezett. Az új könnyű és merev gyémánt típusú váz és az új, vastag ballon típusú abroncsok kényelmes gördülést kínáltak egyenetlen terepen.
14 év után a Dax visszatért a japán piacra. Az összes ikonikus dizájnelem változatlan maradt – préselt acélgerincváz, teleszkópos felfüggesztés, szélesen lehajtható kormány, krómozott szárny, kipufogócső és blokk gumik –, miközben egy nagyobb nyereg került rá. Az 50 köbcentis motor Automatikus vezérműlánc-feszítővel és mágneses gyújtással volt ellátva a könnyű indítás érdekében. Nyolc év gyártás után az ST50 Dax végül 2003-ban került forgalomba. üdv-zs