próbáltam kézzel húzni a bowwden végén lévő kart ,de akkor sem történt gyorsítás csak alapjáraton működött tovább.
Én már kétszer találkoztam ilyenféle hibával .
Egyik verziónál üzemanyag-ellátási gond volt , két különböző motornál . Egy Mitsubishi motor esetében a tankból jövő cső volt megtörve és az elektromos pumpa csak annyi gázolajat volt képes átszívni , hogy a motor beinduljon és alapjáraton ketyegjen . Az egy LDW502-es volt , azzal a kocsival miután összeraktam sikerült mennem kellemes 30 km-t , majd hirtelen elment belőle az erő és hetekig járatta velem a bolondját . Kifogástalanul indult , volt alapjárat és nem észleltem rendellenes működést . De gázadásra minimálisan emelkedett meg a fordulat : a járgány lépésben vonszolta magát , majd annyira se -- volt amikor úgy kellett 10-20 m-es próbaút-kísérlet után visszatolni a garázs elő . Véletlen szerencsével egyszer pont olyan pozícióban állt meg a motor , hogy a lendkerék felőli henger befecskendezésen volt -- ebből derült ki számomra , hogy a másik adagoló betápcsöve néhány apró gumimorzsaléktól ( ami a csőfalról vált le ) eldugult .
A két fenti eset a kérdezettel kevéssé mutat rokonságot , mert azok a motorok minimális mértékben felpörögtek , illetve nem is Kubota motorról van szó .
A másik fel nem pörgős történetet viszont Z402-essel történt . Nagyon rossz állapotban volt , nem is indult jól . Amennyire meg tudtuk állapítani nagyon durván étolajozhattak vele az előző gazdái , az összes (!) szűrőt eltávolították a üzemanyagrendszerből és a tartály alján narancssárga színű kocsonya volt . Szóval ez a masina ha éppen működött akkor azt nagyon erőtlenül tette , lehetett izgulni az emelkedők előtt , hogy feljut-e rajtuk ? Aztán egyszer ez a szerkezet játszotta el , hogy olyan szinten nem reagált a gázra mintha bovden szakadt volna el . Néha-néha ugyan elkapta a fordulatot , de jobbára nem . Végül a jármű tulajdonosa rájött , hogy a motort a generátor nem engedi felpörögni -- ha levette a gerjesztést vagy az aksisarut akkor a fordulat felszaladt , miután a jármű mozgásba lendült és akkor már vissza lehetett tenni a gerjesztést .
További vizsgálatkor kiderült , hogy a porlasztócsúcsok katasztrofális állapotban vannak , egyáltalán nem porlasztanak csak pisilnek -- ez azért volt meglepő , mert a kipufogócső végén még a leghalványabb füstölést sem lehetett észlelni . Beraktunk valami jobb állapotú bontott porlasztócsúcsokat és a motor működése (önmagához képest ) normalizálódott .