Tehát mégegyszer: ebben az esetben nem a Daewoo-t szidtam, hanem az egész autóipart, amiért ilyen méretű autót mernek gyártani. Persze ugyanezt mondhatnám a motorokról, robogókról stb. is, szóval végeredményben mindenkinek joga van azt csinálni magával amit akar. Engem mindenesetre meglep, hogy milyen "bátrak" az emberek.
Mindazonáltal az, hogy a Smart medicinlabdaként visszapattant az akadályról messze nem olyan nagy probléma, mint hangzik. Két dolog számít: az egyik, hogy az ütközés a lehető legtovább tartson, azaz a test lassulása a lehető leghosszabb ideig, a lehető legkisebb intenzitással menjen végbe, a második, hogy az utascella ne nagyon deformálódjon. Az elsőbe az is beletartozik, hogy a test ne ütközzön pl. a merev kormánnyal, műszerfallal stb. Persze a visszapattanás nem jó, de ha relatíve lassan megy végbe, még nem katasztrófa. Úgy egyébként a medicinlabda nem nagyon pattog, azaz nagymennyiségű mozgási energiát nyel el a deformálódása.
Az viszont igaz, hogy egy Lada ill. Tavria mellett ezek a járgányok passzív biztonság szempontjából sokkal gondosabban tervezett darabok.